۰

احتمال دست داشتن امارات در انفجار عدن وجود دارد

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نوشت که دلایلی از دست داشتن امارات در انفجار هفته گذشته در فرودگاه عدن وجود دارد.
کد خبر: ۲۴۸۳۲۲
۱۴:۴۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

روبه گزارش «شیعه نیوز»، زنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نوشت که دلایلی از دست داشتن امارات در انفجار هفته گذشته در فرودگاه عدن وجود دارد.

انفجار هفته گذشته در فرودگاه عدن به هنگام ورود کابینه توافقی ائتلاف سعودی، ۲۵ کشته و ۱۰۱ مجروح در پی داشت، انفجاری که همچنان عاملان آن ناشناخته مانده‌اند.

به نوشته وبسایت الخبر الیمنی، روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشته است که دلایلی وجود دارد، مبنی بر اینکه دولت امارات و عناصر همسو با این کشور در پشت پرده این حمله موشکی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود که این حملات در سایه مخالفت شورای انتقالی جنوب با حضور دولت هادی در «عدن» ادامه یابد.

تعدادی از کارشناسان اسرائیلی به این روزنامه گفتند که ابوظبی از خلال این حمله قصد دارد موقعیت ریاض را در یمن تضعیف کرده و جایگاه خود را توسعه دهد. بنابراین گزارش، پیش از حمله موشکی «شلال شائع» مدیر سازمان امنیت عدن و از مهم‌ترین افراد همسو با امارات، فرودگاه را ترک کرده بود و دولت سعودی «عبدالناصر العبوه» از فرماندهان نظامی وابسته به امارات به دلیل احتمال دست داشتن وی در این حمله، دستگیر کرده است. حمله‌ای که با خمپاره و موشک انجام گرفته و بعید است که انصارالله یمن علی‌رغم دارا بودن توانایی این اقدام، آ ن را انجام داده باشد.

هاآرتص در ادامه نوشت که گروههای وابسته به امارات نیز فناوری لازم برای این حمله را دارند و احتمال افزایش حملات وجود دارد و امارات از این می‌ترسد که دولت هادی و به تبع آن ریاض ضمن توجه بیشتر به مناطق شمالی، بر نفت و گاز جنوب مسلط شود.

گزارش این روزنامه صهیونیستی در خصوص عاملیت عناصر وابسته به امارات در انفجار عدن در حالی است که دولت صنعاء نیز این انفجار را محکوم کرده است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای سیاسی انصارالله در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: یک کشور، توافق را منعقد می‌کند و کشوری دیگر خواستار به شکست کشاندن آن است.

«محمد قیزان» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن نیز شبه نظامیان جدایی‌طلب وابسته به امارات را مسئول و عامل انفجارهای شهر عدن دانسته است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: