۰

ورود کرونای انگلیسی به سنندج؟

طی روز گذشته یک فایل صوتی در شبکه‌های اجتماعی استان کردستان دست به دست می‌شود که حکایت از ورود کرونای انگلیسی به کردستان دارد.
کد خبر: ۲۴۸۱۸۶
۱۱:۴۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، طی روز گذشته یک فایل صوتی در شبکه‌های اجتماعی استان کردستان دست به دست می‌شود که حکایت از ورود کرونای انگلیسی به کردستان دارد.

این فایل صوتی که با صدای خانمی که به زبان کردی صحبت می‌کند به هموطنان و شهروندان مناطق کردنشین به ویژه شهر سنندج هشدار می‌دهد که پروتکل‌ها را بیش از پیش رعایت کنند.

در این فایل گفته شده که، یک دکتر سنندجی طی سفری که هفته گذشته به انگلیس داشته در برگشت به کرونای جهش یافته که در انگلیس و برخی کشور‌های دیگر مشاهده شده مبتلا شده است و اکنون در بیمارستان توحید سنندج بستری شده است.

در این فایل صوتی آمده است که وزارت بهداشت به طور جدی برای پیدا کردن راننده و سایر افرادی که با این دکتر در ارتباط بوده اند پیگیر است.

همچنین به هموطنان هشدار داده شده است که پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه ۲۰ روزه را تا اطلاع ثانوی جدی بگیرند.

خبرنگار ایسنا طی تماسی با علوم پزشکی استان کردستان صحت ماجرا را جویا شده که در پی آن دکتر آرزو فلاحی، سخنگوی علوم پزشکی استان این ماجرا را تایید کرده و گفته که این پزشک کردستانی اکنون به دلیل داشتن علایم کرونای جهش یافته در بیمارستان بستری است.

وی افزود:، اما تا کنون جواب کرونای این فرد طی دو تست pcr منفی اعلام شده و هنوز به طور قطعی بیماری وی مشخص نشده است.

به گفته مدیر روابط عمومی علوم پزشکی استان کردستان جواب آزمایشات این پزشک برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شده و در دست بررسی است.

دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا پیش از این - شنبه شب در شبکه دو سیما - درباره گسترش ویروس انگلیسی و تدبیر برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور اعلام کرده بود؛ پرواز به کشور انگلیس را به صورت رفت و برگشت ممنوع کردیم و پرواز غیر مستقیم هم که از انگلیس به استانبول و بعد به ایران می‌آمد، ممنوع شده است. تمام کشور‌های اروپایی که بخواهند وارد ایران شوند، باید ۴۸ یا ۷۲ ساعت قبل PCR منفی داشته باشند و بعد بتوانند وارد کشور شوند. دوم اینکه دستور دادیم که تمام پرواز‌های اروپایی که وارد ایران می‌شوند، دوباره از مسافرانشان تست بگیریم و این‌ها تا مشخص شدن جواب تست شان باید در قرنطینه خانگی بمانند. با این حال می‌گویم که ویروس تنفسی ویروسی نیست که با بستن مرز‌ها وارد نشود و بالاخره از یک جایی وارد می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهیم فاصله گذاری و دوری از تجمعات است. به ویژه اینکه ویروس جهش یافته در ترکیه، عمان و اخیرا در پاکستان مشاهده شده است؛ بنابراین باید پروتکل‌ها را به صورت کامل رعایت کنیم.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: