۰

پیام تسلیت مراجع عظام تقلید در پی ارتحال آیت‌الله مصباح

آیات عظام مکارم شیرازی و جوادی آملی در پی ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای صادر و از شخصیت علمی و معنوی ایشان تجلیل کردند.
کد خبر: ۲۴۷۹۲۷
۱۵:۵۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مراجع تقلید، آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی و علوی گرگانی در پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای ضایعه ارتحال آیت‌الله مصباحی یزدی را تسلیت گفت؛

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله مصباح تاکید کرد که ایشان عالمی فرزانه، فاضل و با تقوا که همواره از نظام اسلامی دفاع کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: خبر رحلت عالم ربانی، مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی موجب تأثر و تاسف گردید. عالمی فرزانه، فاضل و با تقوا که همواره از نظام اسلامی دفاع نمود. شاگردان فاضلی تربیت کرد و سخنرانی‌های بسیار سودمندی داشت و زندگی او سراسر خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بود.

اینجانب این ضایعه‌ی بزرگ را به حوزه‌های علمیه، شاگردان و خصوصاً بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات او را از خداوند مسألت نموده و برای تمامی وابستگان ایشان صبر و اجر فراوان خواهانم.


مراتب علمی بالای آیت‌الله مصباح

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی هم در پیامی ارتحال این عالم مجاهد را تسلیت گفت که متن پیام وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت عالم ربّانی آیت‌ا‌لله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی ره، موجب تأثر گردید. شخصیتی که با تلاش و جدّیت خود به مراتب بالای فضل و علم در حوزه علمیه رسید و به مقام استادی برجسته حوزه نائل گردید. تأسیس مراکز علمی و مذهبی و مشارکت در تشکیل آنها، مانند مرکز فرهنگی مذهبی وزین «در راه حق»، سخنرانی‌های ایشان از نیم قرن پیش در حوزه علمیه قم، و تفکّر ولایی و مبارزه با بدعت‌ها در آن زمان و بعد از آن، همه نشان از شدّت ارادت به نشر معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام و روحیه حماسی و جهادی وی دارد.

این مصیبت را به شاگردان و دوستداران ایشان و به فرزندان فاضل و داماد ارجمندشان تسلیت گفته، رحمت و رضوان الهی برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان از خداوند متعال مسئلت دارم.

آیت‌الله مصباح جامع منقول و معقول بود

همچنین آیت‌الله جوادی آملی به همین مناسبت پیامی صادر کردند که متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد جامع معقول و منقول استاد مسلّم حوزه‌های علمیّه آیةالله حاج محمد تقی مصباح یزدی را به رهبری معظّم انقلاب و مراجع عظام تقلید و شاگردان و عموم علاقمندان تسلیت، علوّ درجه آن متفکّر راحل و صبر جمیل و اجر جزیل بیت مکرّم ایشان از خدای سبحان مسئلت می‌شود.


تربیت شاگردان وارسته

همچنین آیت‌الله علوی گرگانی در پیامی ارتحال آیت‌الله مصباح را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی

« اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی»

خبر درگذشت عالم ربانی، فقیه عالی مقام، فیلسوف متبحر حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی که عمر خود را در راه ترویج معارف دینی و رفع شبهات اعتقادی و دفاع از مبانی اسلام و انقلاب صرف نمودند، موجب تأثر و تألم گردید.

تألیف کتب متعدد در زمینه قرآنی، کلامی، فلسفی، اخلاقی و اعتقادی و تربیت شاگردان وارسته همچنین مبارزه با خط انحراف اعتقادی در جامعه و تبیین معارف اسلام و انقلاب و حمایت از ولایت فقیه و حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه و مجلس خبرگان رهبری و مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام گوشه‌ای از خدمات ارزشمند ایشان است.

اینجانب این ضایعه مولمه را در درجه اول به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف همچنین مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه مخصوصا حوزه علمیه قم، علما و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفته و علو درجات و رحمت الهی را برای آن فقید سعید از خداوند خواستارم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: