۰

۱۰ شهر معروف روی آب که با ونیز رقابت می‌کنند

هر که به چشم انداز شهر روی آب فکر کند، تضمین شده که قبل از هر چیز ونیز افسانه‌ای را به یاد می‌آورد. با این حال، این تنها کانال مجردی است که دارای تعداد زیادی کانال است. فقط ونیز شمالی / جنوبی / شرقی / غربی را گوگل کنید و شهر‌های زیادی نمایش داده می‌شود. چیزی خاص، غیرمعمول، چیزی که شایسته سفر گردشگری است،
کد خبر: ۲۴۷۶۳۹
۱۵:۴۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

شیعه نیوز: هرکسی که به چشم انداز شهر روی آب فکر کند، تضمین شده است که قبل از هر چیز "ونیز" افسانه‌ای را به یاد می‌آورد. با این حال، این تنها کانال مجردی است که دارای تعداد زیادی کانال است. فقط "ونیز" شمالی / جنوبی / شرقی / غربی" را گوگل کنید و شهر‌های زیادی نمایش داده می‌شود. چیزی خاص، غیرمعمول، چیزی که شایسته سفر گردشگری است، خواه تعداد کانال‌ها، تاریخچه پشت سر آن‌ها، محیط یا آنچه که برای آن‌ها انجام شده است؛ بنابراین در اینجا چند مدعی از بهترین شهر‌های جهان برای کانال‌هایی که با "ونیز" رقابت می‌کنند وجود دارد که هر گردشگری شاید نداند.

۱. آمستردام (هلند)

شاید معروف‌ترین شهر برای کانال‌های خود بعد از "ونیز"، آمستردام باشد. تعداد کمی از گردشگران می‌دانند، اما طول راه‌های آبی آمستردام صد کیلومتر است. اولین کانال‌ها در قلمرو آمستردام مدرن در قرون وسطی ظاهر شدند، اما بیشتر آن‌ها - از جمله سه کانال اصلی، Herengracht، Prinsengracht و Keizergracht - در دوران طلایی آمستردام در قرن ۱۷ ساخته شده اند. آن‌ها به صورت دایره‌های متحدالمرکز طراحی شده اند که بیشتر به منحصر به فرد بودن کانال‌های این شهر جوی بیشتر می‌افزایند.

۲. هامبورگ (آلمان)

۱۰ شهر معروف روی آب که با ونیز رقابت می‌کنند

پل‌های شهر مشهور در قسمت شمالی ایالت آلمان حتی بیشتر از "ونیز" است. براساس sayarak.com، هامبورگ رسماً بیشترین تعداد پل را در جهان دارد که در مجموع بیش از سه رودخانه ساخته شده است. اصلی الب است، بیل منشعب اولین است؛ و آلستر درست در وسط شهر به دو دریاچه می‌ریزد.

علاوه بر این، چهار رودخانه کوچکتر در قلمرو هامبورگ وجود دارد که امکان ساخت بیش از ۳۰ کانال نامگذاری شده و حتی بزرگترین بندر دریایی آلمان را فراهم کرده است؛ و اگرچه نیم قرن پیش از آن‌ها برای اهداف مورد استفاده خود استفاده می‌شد: به عنوان مسیر‌های حمل و نقل برای حمل و نقل کالا، امروز آن‌ها به مروارید‌های واقعی هامبورگ توریست و مکانی عالی برای تفریح و ​​گردشگری تبدیل شده اند: در تابستان مردم کایاک سواری و در زمستان با اسکیت بازی می‌کنند.

۳. آمیان (فرانسه)

در فاصله کمی از پایتخت فرانسه پایتخت پیکاردی واقع در رودخانه سامه واقع شده است که به خاطر محله مشهور است که می‌تواند با همان ونیز رقابت کند. در دوران قرون وسطی، زمین اطراف مرکز شهر برای استخراج ذغال سنگ نارس مورد استفاده قرار می‌گرفت. در نتیجه این فعالیت بود که بسیاری از چاله‌های کم عمق باقی ماند، که بعداً به ۴۰ کیلومتر کانال تبدیل شد و بیش از ۳۰۰ هکتار از تالاب را در آمیان فرانسه گسترش داد.

۴. بروژ، بلژیک

۱۰ شهر معروف روی آب که با ونیز رقابت می‌کنند

انصافاً باید توجه داشت که حتی در بلژیک می‌توانید شهر‌هایی با کانال‌های بیشتر از بروژ پیدا کنید. اما آن‌ها به سختی قادر به رقابت با او در زیبایی تصویر هستند. این شهر دارای یک کانال بزرگ است که بروژ را با Zeebrugge در دریای شمال متصل می‌کند، که این شهر را به یک بندرگاه نیز تبدیل می‌کند.

با این حال، این کانال‌های کوچک در مرکز شهر هستند که در لیست یونسکو قرار گرفتند و جاذبه‌های اصلی گردشگری آن هستند. در واقع، بروژ بلژیک از نظر مینیاتوری ونیز است، فقط بر خلاف نمونه اصلی، مناظر آن حتی بیشتر به دلیل جمع و جور بودن، جوی و جذاب ترند؛ و هاله پرنعمت این شهر بهتر حفظ می‌شود.

۵. تیگر، آرژانتین

ونیز آرژانتین در حاشیه رودخانه پارانا واقع شده است. این منطقه زیبا در فاصله ۱۷ مایلی بوینس آیرس واقع شده و منطقه‌ای است که توسط کانال‌ها به صد‌ها جزیره کوچک تقسیم شده است. Tugre از ونیز فقط به دلیل رنگ آب متفاوت است - در آنجا نزدیکتر به سایه قهوه است و حتی این واقعیت که در اینجا از قایق‌ها نه تنها به عنوان یک ویژگی گردشگری بلکه به عنوان یکی از گزینه‌های حمل و نقل عمومی نیز استفاده می‌شود.

یک واقعیت جالب: نام شهر - Tigre - به افتخار جاگوار‌هایی که در زمان‌های گذشته در جنگل‌ها پرسه می‌زدند، به شهر داده شد، فقط محلی‌ها آن‌ها را ببر می‌نامیدند.

۶. آلاپوزا، هند

Alappuzha هند در منطقه‌ای با ۱۲ جزیره، ۴۴ رودخانه و شش رودخانه بزرگ دیگر واقع شده است - مکانی ایده آل برای ساختن شهری با کانال. به همین دلیل تعداد آن‌ها چشمگیر است: طبق Novate.ru، Alappuzhe و اطراف آن بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر کانال می‌بالند. چشم انداز این منطقه به قدری بی نظیر است که بسیاری به یک باره در خانه‌های شناور مستقر می‌شوند و برای گردشگران این یک روش محبوب و تقریباً تنها در دسترس برای دیدن زیبایی‌های این مناطق است.

۷. بیرمنگام، انگلستان

بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلیس است و علاوه بر این، بیش از یک قرن است که یک مرکز صنعتی است. با این حال، این مانع از داشتن سیستم کانال خودش نمی‌شود. اولین آن‌ها در اواخر دهه ۱۷۰۰ - اوایل دهه ۱۸۰۰، پس از باز شدن کانال اول برای حمل و نقل، ظاهر شد.

تا به امروز، تقریباً ۱۶۰ کیلومتر کانال افتتاح شده است؛ و اگر قبلاً آن‌ها فقط به عنوان بخشی از سیستم حمل و نقل برای صنایع سنگین مورد استفاده قرار می‌گرفتند، امروز آن‌ها مانند انبار‌های آجری قدیمی که در این نزدیکی ساخته شده اند، به یک نشان گردشگری در این شهر انگلیسی تبدیل شده اند.

۸. سوژو، چین

۱۰ شهر معروف روی آب که با ونیز رقابت می‌کنند

سوژو در کنار کانال بزرگ جینگ هانگ واقع شده است که جزو میراث جهانی یونسکو است و طولانی‌ترین کانال روی کره زمین محسوب می‌شود - ۱۷۰۰ کیلومتر. باستانی‌ترین مکان‌های آن در قرن ۵ قبل از میلاد ساخته شده است.

به طور مستقیم در سوژو، ده‌ها کانال کوچک و آبراه وجود دارد که در مجاورت ۶۹ باغ خصوصی هستند که هر یک بیش از هزار سال قدمت دارند. همه آن‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده اند.

۹. گلد کوست، کوئینزلند، استرالیا

۱۰ شهر معروف روی آب که با ونیز رقابت می‌کنند

روزگاری، تالاب‌های بین ساحل اقیانوس آرام و مناطق داخلی استرالیا توسط رودخانه نرنگ تخلیه شد و در اواسط قرن گذشته، تالاب‌ها با کانال‌ها و خاکریز‌های متعدد به مکان‌های گران قیمت تبدیل شدند. حوضه آبریز رودخانه نرنگ بزرگترین و قابل توجه‌ترین سیستم رودخانه‌ای در ساحل طلا است.

جالب است که محاسبه رقم دقیق طول همه این کانال‌ها به سادگی امکان پذیر نیست: بسته به روش اندازه گیری، تعداد آن‌ها از ۱۶۰ تا ۵۳۰ مایل متغیر است. با این حال، حتی این ارقام به وضوح نشان می‌دهد که این شهر حداقل ده برابر بیشتر از "ونیز" افسانه‌ای کانال دارد.

۱۰. فورت لادردیل، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

۱۰ شهر معروف روی آب که با ونیز رقابت می‌کنند

فورت لادردیل را اغلب معادل آمریکایی ساحل طلای استرالیا می‌نامند: در مجموع، بیش از ۳۰۰ مایل کانال از مناطق اطراف عبور می‌کند و در فورت لادردیل ۱۶۵ مایل وجود دارد. این سیستم زنده ماندن کانال‌ها و مناطق ساحلی زیبا بود، که این مکان را به گوشه‌ای از تایلند تبدیل می‌کند، نام مستعار زیبایی را به آن داده است - ونیز آمریکا.

شاید ارزش سفر به هر دو این شهر‌ها و ونیز را داشته باشد، زیرا این مکان دوم، مانند چندین مکان معروف دیگر در نقشه توریستی، ممکن است به زودی از روی زمین از بین برود: جاذبه‌هایی که بشریت در شرف خداحافظی با آن است.

ونیز ایران کجاست؟

روستای صراخیه، سراخیه روستایی بی نظیر در جنوب غربی ایران می‌باشد که زندگی روزمره آن دقیقاً مانند شهر ونیز ایتالیا است. سراخیه در جنوب جاده دارخوین - شادگان در استان خوزستان، جنوب غربی ایران واقع شده است. در آب‌های تالاب بین المللی شادگان، بزرگترین مجموعه استخر‌های ایران با مساحت ۴۰۰۰۰۰ هکتار، در سطح جهان به عنوان یک منبع طبیعی مهم در منطقه و جهان ثبت شده است.

منبع: سیارک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: