۰

چهار رشته تخصصی در حوزه کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبات سفر مدیر حوزه های علمیه به این استان از راه اندازی چهار رشته تخصصی در کنار احداث حوزه علمیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۲۷۸
۱۲:۰۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبات سفر مدیر حوزه های علمیه به این استان از راه اندازی چهار رشته تخصصی در کنار احداث حوزه علمیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در جمع اعضای مجمع طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد مقیم قم، با قدردانی از تشکیل چنین جلساتی و با اشاره به دغدغه‌مندی طلاب نسبت به مسائل فرهنگی، عمرانی مدیریتی، اظهار کرد: توقع هم این است که طلاب چنین دغدغه‌هایی نسبت به مسائل مختلف استان داشته باشد و مردم هم انتظار دارند که طلاب و فرهیختگان مثل شما اندیشه‌های بلند و جامع و کامل داشته و حلال مشکلات همه مردم استان باشند.

او با انتقاد از نگاه برخی که بعد از رفتن از استان پشت سر خود را هم نگاه نمی‌کنند و نسبت به زادگاه و استان و شهر خود بی‌توجه هستند، گفت: مجمع طلاب استان همواره پپگیر بوده و مشکلات استان را دنبال می‌کنند و از آن‌ها به جهت این رویکرد قدردانی می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: راجع به مسائل مدیریتی، استاندار با دغدغه و تدبیر در استان کار می‌کند هر چند که فضا سخت بوده و کسری و کمبود بودجه وجود دارد و بیماری نیز دست‌های مدیران را بسته است.

او گفت: استاندار مشکلات سیاسی را در استان به خوبی می‌ببینی. همواره مشکلاتی وجود داشته اما آنچه ما می‌بینیم به طور جد علی‌رغم برخی بی‌مهری‌ها و فشارهایی که وجود دارد پی‌گیر مشکلات استان چه از مرکز و چه در خود استان است.

حسینی در ادامه با بیان این که در گذشته برخی مدیران در برابر دیگران تسلیم بودند، گفت: در گذشته مسائلی بود که همه از آن نگران بودند، اما خوشبختانه استاندار نسبت به همه موضوعات اشراف داشته و البته دغدغه دارد.

او در ادامه به برخی آسیب‌ها در استان اشاره کرد که بخشی مربوط به مراکز آموزشی است و در همین خصوص گفت: در بحث آموزش و پرورش، جاهایی سراغ داریم که معاون پرورشی در فلان بخش نیست و یا این که عده‌ای در مقابل پرورش اسلامی قرار می‌گیرند و برخی به جای درس دادن معارف اسلامی به دنبال مسائل دیگری هستند و متاسفانه آسیب‌هایی در آموزش و پرورش هست که باید اصلاح شود.

امام جمعه یاسوج گفت: در سفری که آیت‌الله اعرافی به استان داشتند تفاهم ‌نامه‌ای امضا شد که با مصوبات آن تحول خوبی در استان انجام می‌گیرد از جمله مصوبات، حوزه برادران در لیکک و باشت احداث شود و در خود مرکز استان علاوه بر زمینی که به حوزه برادران در وسعت بالا اختصاص داده شود تا حوزه‌ای در شأن مرکز استان احداث شود. در کنار آن راه‌اندازی چهار رشته تخصصی هم از دیگر مصوبات سفر است.

او گفت: اگر بنا به این گذاشته شود که چهار رشته تخصصی در مرکز استان راه‌اندازی شود و دو حوزه هم در استان احداث شود، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که استاندار مقرر کرده اگر ۵۰ درصد هزینه را حوزه قم متقبل شود ما نیز بقیه هزینه را قبول خواهیم کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: آیت‌الله اعرافی به جد پپگیر مصوبات سفر به استان است که تقریبا ۲۰ میلیارد سهم استان هزینه می‌شود و قدم خیر و مبارکی برای استان به شمار می‌رود و رونق خوبی در بحث حوزه‌ها صورت می‌گیرد.

او گفت: در خصوص مشکلات طلاب، مرکز خدمات حوزه های علمیه استان قدم‌های خوبی برداشته و با مدیریت‌های جدید امیدوار به رفع مشکلات هستیم.

حسینی تاکید کرد: هم ما و هم استاندار به فکر رفع مشکلات و کمک به حوزه‌های علمیه هستیم و امیدواریم که مشکلات برداشته شود. متاسفانه باقی بودن برخی مشکلات به این دلیل است که اکنون همه انرژی‌ها به سمت مقابله با کرونا رفته است.

او گفت: به فضای مجتمع طلاب نیز کمک خواهد شد که باید با مدیریت صحیح سال به سال توسعه پیدا کرده و تبدیل به یک مجتمع فرهنگی شود، زیرا همه استان‌ها در قم حوزه علمیه‌ای دارند و باید تلاش شود تا این امر برای استان نیز تحقق پیدا کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: