۰

قطر خواستار گفتگوی کشورهای عربی و ایران شد

قطر از کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران خواست با یکدیگر گفتگو کنند.
کد خبر: ۲۴۷۱۲۷
۱۵:۳۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، قطر از کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران خواست با یکدیگر گفتگو کنند.

 شیخ محمدبن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر خواستار تنش‌زدایی در منطقه و همچنین گفتگو میان اعراب و ایران شد. شیخ محمد با اشاره به محاصره و تحریم کشورش از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر در چند سال گذشته خواستار گفتگو و مفاهمه برای حل همه بحران‌های موجود در منطقه خلیج فارس شد. عربستان و دیگر کشورهای همپیمانش، دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کرده و با آن قطع رابطه کردند.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد: مشکلات و بحران‌های منطقه باید با گفتگو، عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر و نیز احترام به تمامیت ارضی دیگر کشورها حل و فصل شود. شیخ محمد در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: گفتگو میان دوحه و ریاض برای پایان دادن به تنش‌ها در جریان است.

عربستان ماه گذشته اعلام کرده بود به زودی مشکلات خود را با قطر حل خواهد کرد. شیخ محمد همچنین خواستار آغاز گفتگوها میان اعراب و ایران برای حل موضوعات اختلافی شد. گفتنی است رابطه میان ایران و عربستان و برخی کشورهای منطقه از سوی دیگر در سالهای اخیر و به بهانه‌های مختلف تیره و تار شده است. حمایت از سرنگونی حکومت سوریه، اعدام شیخ نمر و فاجعه منا تنها بخشی از مشکلات فی مابین ایران و کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: