۰

خروج ۴ شهر گیلان از وضعیت قرمز

استاندار گیلان با اشاره به خروج چهار شهر این استان از وضعیت قرمز کرونایی، گفت: شهروندان باید همچنان رعایت کنند زیرا این وضعیت شکننده است.
کد خبر: ۲۴۶۷۱۲
۰۸:۳۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، استاندار گیلان با اشاره به خروج چهار شهر این استان از وضعیت قرمز کرونایی، گفت: شهروندان باید همچنان رعایت کنند زیرا این وضعیت شکننده است.

ارسلان زارع شامگاه شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به فرا رسیدن روز پرستار و گرامیداشت شهدای مدافع سلامت، گفت؛ پرستاران با وظیفه شناسی خود در ایام کرونا یادآور فداکاری‌های دوران دفاع مقدس بوده‌اند.

وی با بیان اینکه گیلان از نخستین استان‌هایی درگیر با ویروس کرونا بود، افزود: با همدلی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در زمینه کنترل و مدیریت کرونا موفق عمل کردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه طرح محله محور شهید «قاسم سلیمانی» با جدیت تمام در این استان دنبال می‌شود، ادامه داد: به دنبال پایش عمومی سلامت همه اقشار به ویژه سلامت سالمندان هستیم.

وی افزود: با تلاش همه نهادهای خدمات رسان توانسته‌ایم به لحاظ تعداد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا پایین‌تر از میانگین کشوری باشیم.

زارع خواستار تذکر مستمر به شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی فرمانداران شد، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا شهروندان از برگزاری و حضور در دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها هیچ شهر قرمزی در کشور و استان گیلان وجود ندارد، ادامه داد: چهار شهر گیلان در وضعیت قرمز قرار داشتند که خوشبختانه با تلاش فراوان از این وضعیت خارج گشتند.

زارع با تاکید بر اینکه کمبود نیروهای انسانی و خانه‌های بهداشت در گیلان نگران کننده است، افزود: گیلان از نظر زیرساخت‌های حوزه درمان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های استاندارد وضعیت درمان در هر استانی سنجش نسبت تخت‌های بیمارستانی به جمعیت است، اضافه کرد: با وجود تجهیز بیمارستان‌های گیلان طی ماه‌های اخیر باز این استان در شرایط خوبی قرار ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت تولید محتوا از سوی رسانه‌ها برای تشویق مردم به عدم برپایی دورهمی ها، گفت: کرونا باعث شده است سبک جدیدی از زندگی را جهت سلامت خود و شهروندان انتخاب کنیم.

زارع از شهروندان گیلانی خواست به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذری اجتماعی را رعایت کنند، تصریح کرد: وضعیت زرد و نارنجی کرونا در صورت رها کردن رعایت پروتکل‌ها پایدار نخواهد ماند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: