۰

بزرگترین بازی تاریخی و مذهبی جهان اسلام در آستانه انتشار

مرکز «متنا» سازمان فضای مجازی بسیج یک اثر ارزشمند تحت عنوان بازی رایانه‌ای "سفیر عشق" در داخل و خارج از کشور به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۲۴۶۵۵۰
۱۰:۲۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز «متنا» سازمان فضای مجازی بسیج یک اثر ارزشمند تحت عنوان بازی رایانه‌ای "سفیر عشق" در داخل و خارج از کشور به نمایش می‌گذارد.

امیر رهبر با اعلام این خبر افزود: بازی رایانه‌ای سفیر عشق سی‌ام آذر ماه همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور فرماندهان ارشد نظامی و مسئولین کشوری لشکری رونمایی و منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که؛ یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفیر عشق استفاده از افراد مشهور در بخش صداگذاری و موسیقی است که تا پیش از این در هیچ بازی داخلی تا به امروز دیده نشده است. برای صداگذاری و دوبله بازی سازندگان به سراغ تعدادی از دوبلورهای مشهور رفته‌ اند. اساتیدی مثل: «منوچهر والی زاده»، «زهره شکوفنده» و «غلامرضا صادقی».

بازی سفیر عشق یک سه گانه است که قسمت نخست آن ۳۰ آذر به صورت انحصاری برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد. قرار است قسمت دوم این بازی تابستان سال ۱۴۰۰ و قسمت سوم محرم سال آینده روانه بازار شود. علاوه بر این منادیان مدیا در نظر دارد برای کمک به بازار کامپیوترهای شخصی در کنار این سه گانه، هفت بازی دیگر را برای این پلتفرم راهی بازار کنند.
همچنین سازندگان قصد دارند نسخه بین المللی را هم سال آینده برای فروشگاه استیم و احتمالا اپیک گیمز منتشر کند. همچنین این تیم به دنبال عرضه بازی برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان است و امید دارند این نسخه هم طی ۱۲ ماه آینده روانه بازار شود.

از حواشی تولید این بازی می‌توان به حضور امین زندگانی بازیگر نقش حضرت مسلم بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون که این روزها با سریال خانه امن مهمان بینندگان این مجموعه پر طرفدار شده است مهمان عوامل بازی رایانه‌ای سفیر عشق شد و از نزدیک با روند آماده سازی این پروژه آشنا شد.

مهدی جعفری جوزانی- تهیه کننده بازی"سفیر عشق"- با برشمردن خصوصیات این بازی افزود : این یک بازی اکشن( Hack ‘n’ Slash) شمشیری سوم شخص است که با بهره ‌مندی از آخرین تکنولوژی‌های روز بازی سازی دنیا، در تمامی حوزه‌ها اعم از مدلسازی، ریگ، انیمیشن و… تولید شده است.

وی ادامه داد : سفیر عشق، تلاش دارد برای نخستین بار در یک روایت تعاملی مخاطبین گسترده بازی‌های رایانه‌ای را با فضای تاریخ اسلام از یک منظر جذاب و تأثیر گذار آشنا سازد.
ایشان اضافه کردند :جوانهای متخصص بازی سازی کشور در بزرگترین پروژه بازی کامپیوتری ایرانی-اسلامی، فرآیند تولید این بازی را به پایان رساندند تا مخاطبان این اثر ماندگار با هیجان تمام نشدنی آن همراه شوند.

لازم به توضیح است موتور مورد استفاده جهت توسعه این بازی رایانه‌ای Unreal Engine ۴ است که یکی از قدرتمندترین ابزارهای روز دنیا و مورد استفاده بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی جهانی است.


شخصیتی ایرانی در دل اتفاقات تاریخی

«سفیر عشق» یک بازی سوم شخص اکشن/ادونچر است که داستان شخصیتی ایرانی به نام مهران را در دوران امام حسین (ع) را روایت می‌کند که برای دیدن مسلم بن عقیل از شهر ری راهی کوفه می‌شود. مهران شخصیتی واقعی نیست و بیشتر به مانند ناظری است که اتفاقات سال ۶۱ هجری را روایت می‌کند. «سفیر عشق» یک سه گانه است که؛ سه گانه‌ای که با سفر مسلم بن عقیل به کوفه آغاز می‌شود و با انتقام مختار به پایان می‌رسد.

از جالب‌ترین نکات روایی بازی این است که بخش عمده‌ای از داستان به صورت فلش بک روایت می‌شود. این فلش بک‌ها که هر کدام یک واقعه مهم تاریخی را به تصویر می‌کشند که مهران در آن‌ها حضور دارد. این کاراکتر پشینه جالبی هم دارد. شخصیتی ایرانی که از یاران امام حسن (ع) بوده اما پس از خیانت به ایشان، توسط مسلم بن عقیل نجات داده می‌شود. او سپس از ری راهی کوفه می‌شود تا شاید کمی از خاطرات ناراحت کننده گذشته دور شود اما پس از شنیدن خبر ورود مسلم بن عقیل به کوفه به سمت خانه مختار راهی می‌شود و در ادامه اتفاقات فراوانی برای او می‌افتد. به گفته «مهدی جعفری» تهیه کننده بازی برای نوشتن سناریو سفیر عشق تیم سازنده بیش از دو سال مشغول پیش تولید بودند و همچنین برای این کار از مراکز و منابع ذیصلاح مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند.

سازندگان بازی برای روایت هر چه بهتر نه تنها از یک شخصیت خیالی در محور داستانی تاریخی استفاده کرده اند بلکه برای توضیح تمامی اتفاقات پروفایلی داستانی تهیه کرده‌اند که کاربران با رجوع به منو می‌توانند اطلاعات تاریخی را بدست بیاورند. به لطف این نوع روایت و البته طراحی بسیار خوب رابط کاربری (UI) «سفیر عشق» داستان تاریخی را به ساده ترین شکل تعریف می‌کند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: