۰

ایران خواستار خروج نیروهای آمریکائی از سوریه شد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد حضورنیروهای آمریکایی را در سوریه غیرقانونی و برای تعقیب اهداف پنهانی دانست و گفت این نیروها باید این کشور را ترک کنند.
کد خبر: ۲۴۶۵۴۰
۰۹:۵۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد حضور نیروهای آمریکایی را در سوریه غیرقانونی و برای تعقیب اهداف پنهانی دانست و گفت این نیروها باید این کشور را ترک کنند.

مجید تخت‌روانچی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره سوریه افزود همه باید حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه را به طور کامل محترم بشمارند.

وی با هرگونه اقدامات جدایی‌طلبانه و ابتکارات نامشروع خودگردان در سوریه، مخالفت و ادامه داد تمام نیروهای خارجی که حضورشان بدون اجازه دولت سوریه است، باید این کشور را ترک کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به حل سیاسی بحران سوریه متعهد است و بار دیگر این پیام در سفر اخیر وزیر خارجه سوریه به تهران، تاکید شد و طیف گسترده‌ای از مسائل، از جمله راه‌های تقویت حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و کاهش رنج مردم آن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

تخت‌روانچی همچنین با اشاره به رایزنی اخیر نماینده ویژه ایران در امور سوریه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه درباره آخرین تحولات روند سیاسی از جمله نشست اخیر کمیته قانون اساسی این کشور، تاکید کرد این کمیته باید بدون هر گونه دخالت یا فشار خارجی یا تعیین هرگونه مهلت تصنعی برای فعالیت آن، به کار خود ادامه دهد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد افزود: مکان‌هایی چون ادلب نباید به پناهگاه امنی برای گروه های تروریستی تبدیل شوند و ضمن تلاش کامل برای حفاظت از جان غیرنظامیان، مبارزه با تروریست‌ها باید تا حذف کامل تهدید آنها ادامه یابد.

تخت‌روانچی تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی به سوریه را نیز به شدت محکوم کرد و گفت این ماجراجویی‌های نظامی تحریک‌آمیز باید متوقف شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تسهیل بازسازی سوریه و بازگشت امن و داوطلبانه پناهندگان و آوارگان داخلی به مکان‌های اصلی اقامت خود در سوریه، اظهار کرد: منافع میلیون‌ها پناهنده سوری نباید به خاطر تحقق منافع سیاسی چند قدرت خاص به گروگان گرفته شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: هر اقدامی در به تاخیر انداختن بازگشت آنها فقط موجب افزایش و طولانی شدن رنجشان می‌شود.

تخت‌روانچی گفت تحریم‌های یکجانبه به ویژه تحریم‎های آمریکا، آسیب‌پذیرترین اقشار را بیشتر از دیگران هدف قرار می‌دهد و بر رنج‌های آنها می‌افزاید و این اقدام غیر انسانی باید متوقف شود.

وی تصریح کرد ایران به حمایت از مردم و دولت سوریه در مبارزه و غلبه بر تهدید تروریسم و اشغال خارجی ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: