۰

تمهیدات تولیت مسجدالنبی(ص) برای زائران سالمند

اداره امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) برای تسهیل در ورود و خروج سالمندان به این مکان زیارتی کارت‌های مخصوصی تعبیه کرده است.
کد خبر: ۲۴۶۴۰۶
۱۶:۳۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، عبدالرحمن السدیس، رئیس اداره امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص)، روز گذشته، ۲۴ آذر از کارت ورود و خروج نمازگزاران در حین نماز جماعت در مسجدالنبی(ص) رونمایی کرد.

هدف از ارائه این کارت، کمک به نمازگزاران و به‌ویژه سالمندانی است که در حین نماز جمعه یا سایر نمازهای جماعت، نیاز دارند از مسجدالنبی(ص) خارج شده و مجدداً به نماز بازگردند.

السدیس تأکید کرد که اداره امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) تمام تلاش خود را برای خدمت به زائران حرمین شریفین به کار می‌گیرد تا آنان بتوانند با آرامش و در محیطی سالم و امن نمازهای جماعت را به‌جا آورند.

تمهیداتی برای تسهیل در ورود و خروج سالمندان به مسجد النبی

در همین راستا، اداره مذکور اعلام کرد که از ابتدای آغاز مراسم عمره مفرده، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در میان زائران و عمره‌گزاران، درجه حرارت حدود ۴ میلیون زائر با دوربین‌های تب‌سنج‌ پیشرفته در ورودی‌های مسجد‌الحرام اندازه‌گیری شده است.

«حسن السویهری» مدیر اداره مبارزه با بیماری‌های واگیردار در مسجدالحرام، اظهار کرد که بیش از ۱۰۰ کارمند برای کنترل دوربین‌های اندازه‌گیری درجه حرارت، آموزش دیده‌اند. این دوربین‌ها در فاصله ۶ متر از یکدیگر نصب شده و با دقت بسیار بالا کار می‌کنند.

وی افزود: ساز و کار این دوربین‌‌ها از طریق روشن شدن نورهای رنگی در دوربین‌ها است و برای شناسائی موارد مشکوک به بیماری کرونا در ورودی‌های مسجدالحرام نصب شده است تا هر یک از زائران پیش از ورود به مسجدالحرام از این طریق معاینه شوند.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: