۰

واکنش مصطفی الکاظمی به درگیری های اقلیم کردستان عراق

نخست وزیر عراق در واکنش به درگیری های اخیر در استان «سلیمانیه» واقع در اقلیم کردستان، گفت: با جدیت برای محقق ساختن مطالبات ساکنان اقلیم کردستان تلاش می کنیم.
کد خبر: ۲۴۶۰۳۱
۱۱:۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نخست وزیر عراق در واکنش به درگیری های اخیر در استان «سلیمانیه» واقع در اقلیم کردستان، گفت: با جدیت برای محقق ساختن مطالبات ساکنان اقلیم کردستان تلاش می کنیم.

 «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به درگیری‌های اخیر در «سلیمانیه» واقع در اقلیم کردستان عراق میان ساکنان این اقلیم و نیروهای امنیتی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ما رنج و محنت ساکنان اقلیم کردستان را عمیقاً درک می‌کنیم.‬ خشمی که اکنون سلیمانیه را فرا گرفته است، توجیه پذیر بوده و ریشه آن در سال‌ها و دهه های گذشته است.

نخست وزیر عراق در ادامه یادآور شده است: دولت بغداد با جدیت مسأله برآورده ساختن مطالبات ساکنان اقلیم کردستان و دیگر شهرهای عراق را پیگیری می‌کند. این سخنان درحالی مطرح شد که از چند روز گذشته تاکنون استان سلیمانیه به صحنه درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی اقلیم تبدیل شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که ساکنان اقلیم کردستان در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و نیز تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان، دست به برگزاری تظاهرات زدند؛ تظاهراتی که با برخوردهای خشونت آمیز نیروهای امنیتی مواجه شد.

بحران مالی مذکور طی ماه‌های اخیر منجر به قطع پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان عراق شد. افزون بر این، ضعف خدمات رسانی در اقلیم کردستان نیز از جمله موارد دیگری است که ساکنان اقلیم کردستان به آن معترض هستند.

تظاهرات مردم اقلیم کردستان عراق در ابتدا در شهرهای رانیه، سلیمانیه، چمچمال، پیره مگرون، قلعه دیزه و حلبچه آغاز شد و هم اکنون دامنه آن تا دیگر شهرها نیز در حال توسعه است.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: