۰

یمن نامه محرمانه از آمریکا دریافت کرد

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد که این گروه پیام و نامه محرمانه‌ای را از آمریکا در مورد صلح با عربستان دریافت کرده است.
کد خبر: ۲۴۵۷۵۷
۱۲:۳۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از دریافت پیام و نامه از سوی آمریکا برای پذیرش صلح با عربستان سعودی خبر داد.

او در توئیتر خود نوشت: آمریکایی‌ها در پیامی از طریق واسطه هایشان اعلام کردند صلح بدون موافقت ما ممکن نیست حتی اگر عربستان به آن راضی باشد.

الحوثی در این توئیت از هشتگ «#حصار_امریکا_قاتل_شعب_الیمن» (محاصره آمریکا قاتل ملت یمن است) استفاده کرد.

او افزود: سفیر آمریکا از میزی که قرار بود میز مذاکرات صلح باشد در مقابل هیأت کویتی تهدید به نابودی ارز و سقوط ریال یمن کرد و این دلیل محاصره یمن از سوی آمریکاست.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه نوشت: در مارس ۲۰۲۰ دولت «دونالد ترامپ» به همراه سعودی‌ها و امارات تصمیم به توقف کمک‌ها به یمن کردند و این در حالی است که بر اساس قانون بین‌الملل، آن‌ها مسؤول کامل ارائه کمک هستند، زیرا به یمن به عنوان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت حمله و آن را محاصره کرده‌اند.

جنگ یمن از سال ۲۰۱۵ آغاز ویک سال بعد بسته شدن فرودگاه‌ها و بنادر و محاصره مردم بیگناه آن شروع شد. حملات ائتلاف متجاوز سعودی و آمریکایی به بهانه حمایت از دولت فراری منصور هادی تمامی زیرساخت‌های بهداشتی و آموزشی این کشور و خانه‌های مردم را تخریب و هزاران نفر را آواره کرد یا به کام مرگ کشاند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: