۰

گزارش سازمان دیدبان حقوق شیعیان از نقض حقوق بشر علیه شیعیان در جهان

سازمان دیدبان حقوق شیعیان در گزارش ماهیانه خود از نقض حقوق بشر علیه شیعیان در برخی از کشورهای جهان پرده برداشت.
کد خبر: ۲۴۵۷۲۸
۱۰:۲۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان دیدبان حقوق شیعیان در گزارش ماهیانه خود درباره نقض حقوق بشر علیه مسلمانان شیعه از یکم نوامبر تا یکم دسامبر 2020 میلادی نوشت: گروهک های تکفیری عملیات های تروریستی بسیاری را علیه مسلمانان شیعه انجام داده اند، علاوه براین برخی از رژیم ها و دولت‌ها نیز به سرکوب و شکنجه آنها اقدام کرده اند.

این سازمان اعلام کرد: این گزارش به منابع خصوصی خود و برخی از منابع عمومی مانند افراد و گروه های فعال در زمینه آزادی و حقوق بشر در کشورهایی که ناقض حقوق شیعیان بوده اند، تکیه دارد.

در این گزارش آمده است: این سازمان به دنبال دستیابی به عدالت و برابری در جوامع بشری است و به دنبال اهداف سیاسی و سودآور نیست.

این سازمان با اشاره به کشور امارات در گزارش خود آورده است: مقامات امنیتی امارات هفت نفر از لبنانی های شیعه را بدون دلیل قانونی بازداشت کرده اند. همچنین این مقامات در اقدامی مشابه شماری از عراقی های شیعه را نیز بدون هیچ توجیه و دلیلی دستگیر کرده اند.

در این گزارش درباره وضعیت شیعیان افغانستان در یک‌ماه اخیر آورده است: تروریست‌های مسلح وابسته به طالبان در یک حمله تروریستی به دانشگاه کابل بیش از 22 دانش آموز را کشته و 50 نفر دیگر را زخمی کردند.

تروریست‌ها در 21 نوامبر با خمپاره منازل شیعیان در غرب کابل را هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه نفر کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند. تروریست‌ها منطقه خیرخانه و شهرنو و اطراف سفارت ایران در کابل را هدف قرار دادند.

انفجار در مرکز بامیان در 25 نوامبر بیش از 30 کشته و بیش از 50 زخمی دربرداشت.

این سازمان در گزارش خود با اشاره به وضعیت شیعیان پاکستان نوشت: در 10 نوامبر رئیس اتحادیه جنوب در بلوچستان هنگام خروج از مسجد روستای باشین در بلوچستان با گلوله تروریست‌ها ترور شد.

در سوم نوامبر نیز به دلیل انفجار در کویته پایتخت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان پنج نفر زخمی شدند. در 14 نوامبر گروه های تندرو وابسته به طالبان به مقام امام علی(ع) حمله کردند که به زخمی شدن شماری از آنها در داخل این مقام منجر شد. 26 نوامبر نیز «سید ظفر عباس» از علمای شیعه پاکستان در منطقه میر علی به دست تروریست‌ها ترور شد.

این گزارش به وضعیت شیعیان در بحرین نیز پرداخته و آورده است : مقامات امنیتی بحرین سلمان رضی و قاسم علی را در یکم نوامبر به دلیل حضور در تظاهرات بازداشت کردند. در چارچوب بازداشت شیعیان به دست آل خلیفه از هشتم تا 25 نوامبر شماری از فعالان و روحانیون شیعه همچون احمد عبدالجلیل، سید فاضل سید عباس، جعفر صادق، سید محمد سالم، سید علی مکی، سید مصطفی سید محمد، مصطفی عبدالعزیز سعود، حامد الفردان، یاسر ناصر، موسی سعید هلال، احمد موسی، سید احمد حیدر، السید محمد، ابراهیم الشملان، طاها السید جلال، احمد الوادی، محمد توفیق الغزال، عماد محمد جواد، علی حمزه ، یوسف زایر، شیخ ابراهیم انصاری، علی عطیه، سلیمان علی البقالی، ابراهیم البقالی، قاسم العلوانی، احمد عباس مشیمع، سید عبدالله الغریفی، حسین عبدالله و محمد السید جعفر بازداشت شدند.

این سازمان در گزارش خود با اشاره به وضعیت شیعیان عربستان نوشت: نیروهای امنیتی آل سعود در 11 نوامبر به شهرک العوامیه حمله کردند و شیخ عباس السعید و السید خضر العوامی را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی در 23 نوامبر وسیم النمر و زکی ابوعبدالله را پس از یورش به منازلشان در العوامیه دستگیر کردند. در 23 نوامبر نیز نیروهای امنیتی با زره پوش العوامیه را محاصره کردند و محاصره را تا چند روز با هدف ایجاد رعب و ترس در میان شیعیان این منطقه ادامه دادند.

در این گزارش آمده است: در عراق نیز گروه‌های تروریستی با انفجار، بمب گذاری، حمله و شلیک گلوله در مناطق مختلف شیعه نشین در این کشور همچون منطقه الکسره در شرق بغداد، سامراء، شهرک الحسینیه، جنوب کرکوک، منطقه الحریة، منطقه جرف النداف جنوب بغداد، شهرک شیعه نشین آمرلی، کربلای معلی، منطقه ام الکبر و الغزلان در شرق بغداد و منطقه کسرة و عطش در الصدر در شرق بغداد به ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در میان مردم اقدام کردند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: