۰

تعطیلی جمعیت ضد اسلام هراسی در فرانسه

سازمان دیده بان حقوق بشر تعطیلی جمعیت ضد اسلام هراسی در فرانسه را محکوم کرد و این تصمیم را تهدیدی برای حقوق بشر دانست.
کد خبر: ۲۴۵۴۴۰
۱۱:۵۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، در بیانیه ای تصمیم هیئت وزیران فرانسه مبنی بر تعطیلی جمعیت ضد اسلام هراسی در فرانسه (CCIF) را که مخالف با نژادپرستی و تبعیض ضد مسلمانان در این کشور است، محکوم کرد.

این سازمان حقوقی در بیانیه خود اعلام کرد: این تصمیم حقوق بشر و آزادی‌های اساسی را تهدید می کند.

در این بیانیه آمده است: این جمعیت که تصمیم تعطیلی علیه آن اتخاذ شده است، مطالعات مهمی را در این کشور درباره تبعیض انجام داده است.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: هدف قرار دادن جمعیت ضد اسلام هراسی با وجود تلاش های آن، این پیام را منعکس می کند که فرانسه هرگز مسلمانان را در بیان نگرانی ها و اعتراض به بی عدالتی در شرایط برابر با جوامع دیگر در این کشور قرار نمی دهد و آنها را تحمل نمی کند.

این بیانیه به نقل از «کارتیک راج» پژوهشگر در امور اروپای غربی اعلام کرد: این تصمیم به افزایش تبعیض ضد مسلمانان در فرانسه منجر می شود.

راج نسبت به اقدام دولت فرانسه در تعطیلی این جمعیت به جای مبارزه با نژادپرستی ابراز تعجب کرد.

وی می گوید: با این تصمیم دفاع از حقوق مسلمانان مورد تبعیض در فرانسه سخت خواهد بود. این اقدام گفتمان هایی را تغذیه می کند که فرانسه را به اتخاذ سیاست ضد مسلمانان پیش می برند.

هیئت وزیران فرانسه چهارشنبه گذشته تعطیلی این جمعیت را اعلام کرد، به طوری که «ژرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه در صفحه توئیتر خود نوشت: این جمعیت براساس دستور «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و تصمیم هیئت وزیران منحل شد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: