۰

پایان یافتن اختلافات بین عربستان و قطر

معاون وزیر خارجه کویت از فیصله یافتن اختلاف بین عربستان و قطر خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۴۳۴
۱۱:۳۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه خبری الجزیره به نقل از معاون وزیر خارجه کویت از تمام شدن بحران خلیج فارس و پایان یافتن اختلافات میان عربستان و قطر خبر داد.

"خالد الجارالله" گفت که توافق نهایی در خصوص بحران خلیج فارس حاصل شده است و مراحلی وجود دارد که برای حرکت به سمت آینده و پایان دادن اختلافات، اعلام می شود.

معاون وزیر خارجه کویت به جزییات این مراحل و اختلافات باقی مانده میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اشاره‌ ای نکرده است.

اعلام پایان نهایی اختلافات میان عربستان و قطر ساعاتی پس از آن مطرح شد که "فیصل بن فرحان آل سعود" وزیر خارجه سعودی گفت: برای حل اختلافات میان کشورهای شورای همکاری خلیج [فارس] بسیار نزدیک شده‌ ایم.

"محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر خارجه قطر نیز با ابراز خوشبینی نسبت به حل بحران میان کشورش با عربستان و متحدانش گفت: حل این بحران باید فراگیر باشد و اتحاد خلیج فارس را حفظ کند.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، 13 شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: