۰

بیش از ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان فعالیت می کنند

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان فعالیت می کنند و نزدیک به ۲ هزار نفر در بدنه حوزه سطح زبان قابل قبولی برای فعالیت دارند.
کد خبر: ۲۴۵۴۱۷
۱۰:۱۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در بازدید از موسسه ترجمه کلام نور، گفت: تولید آثار در موسسات فرهنگی و دینی نیازمند تلاش علمی فراگیر و موثر و با حضور نخبگان است. مثلا برای تالیف کتب درسی که بتواند مجوزهای لازم را در کشور و کشورهای دیگر کسب کند حداقل ۲۰ کارشناس خبره باید روی آن کار کنند.

مسئول مرکزارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، افزود: برخی از موسسات علمی و فرهنگی مدعی هستند که در همه رشته های علمی می توانند کتب آموزشی و درسی تالیف کنند درحالی که این کارها نیازمند پژوهشگاه های بزرگ با فیلدهای گسترده علمی هستند.

وی گفت: کمتر نظام آموزشی در دنیا وجود دارد که مثل نظام آموزشی ما کتاب های متمرکز داشته باشد. در کشورهای مختلف دنیا سرفصل ها ارایه می شوند و کتب درسی نیز منطبق با این سرفصل ها ارایه می شوند. صدها موسسه در دنیا هستند که بر اساس این سرفصل ها کتب را تولید می کنند.

مسئول مرکزارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان فعالیت می کنند و نزدیک به ۲ هزار نفر در بدنه حوزه سطح زبان قابل قبولی برای فعالیت دارند.

وی گفت: موسسه ترجمه کلام نور موسسه ای است که می تواند در این زمینه به خوبی فعالیت کند، زیرا بسیاری از خانواده ها و حتی جوانان می خواهند در یک مرکز امن، زبان بخوانند که این مرکز، مرکز بسیار مناسبی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، اظهارکرد: اگر این مرکز بتواند مرکز تربیت مربی و مدرس را در عرصه فرهنگی و بین المللی تربیت کند، می تواند خدمت بزرگی به توسعه اسلام به دنیا کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: