۰

تأثیر خروج نیروهای آمریکا بر توانایی نظامی عراق

دبیرکل وزارت پیشمرگ کردستان عراق در سخنانی گفت که خروج نیروهای آمریکا از عراق بر توانایی نظامی این کشور تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۲۴۵۳۰۲
۱۶:۲۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیرکل وزارت پیشمرگ کردستان عراق در سخنانی گفت که خروج نیروهای آمریکا از عراق بر توانایی نظامی این کشور تأثیر می‌گذارد.

جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ کردستان عراق در سخنانی با اشاره به مساله خروج نیروهای آمریکا از این کشور اظهار کرد: قطعاً خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی و به ویژه آمریکا از عراق بر توانایی نیروهای عراق که با داعش می جنگند، خواهد شد.

وی افزود: نیروهای ائتلاف بین‌المللی و آمریکا به نیروهای عراق در عملیات علیه داعش کمک می‌کنند و آنها را پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی می‌کنند.

جبار یاور درباره دلایل افزایش عملیات‌های تروریستی داعش در عراق نیز گفت: علی‌رغم اینکه در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش محقق شد و تمامی خاک عراق آزاد شد اما عملیات‌های تروریستی با مرور زمان بار دیگر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: جنگ علیه داعش در دوره گذشته تنها جنبه نظامی داشت و ایدئولوژی آن کما فی‌السابق حفظ شد و استقبال دوباره‌ای از آن شکل گرفت، بنابراین ائتلاف بین‌المللی، عراق، سوریه و دیگر کشورها باید توانایی‌شان را برای جنگ دشوارتر و طولانی‌تر علیه داعش بسیج کنند.

این مقام عراقی ادامه داد: اوضاع سیاسی، اقتصادی و وضعیت خشم و نارضایتی مردم یکی از عناصر حمایت از داعش به شمار می‌رود و اگر عراق بتواند از مشکلات اقتصادی و سیاسی عبور کند و اختلافات و مشکلات با اقلیم کردستان را حل و فصل کند می‌تواند در آینده داعش را در تنگنا قرار داده و عرصه را بر آن تنگ کند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: