۰

طرز تهیه مینی کیک گوشت و سبزیجات خوشمزه و پرطرفدار

در گزارش زیر طرز تهیه مینی کیک گوشت و سبزیجات را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۲۴۵۲۴۶
۱۱:۲۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: مینی کیک گوشت و سبزیجات یک فینگرفود خوشمزه و راحت مناسب دورهمی‌ها و تولد‌های شما است. این غذا با طعم خوبی که دارد کوچک و بزرگ را شیفته خود می‌کند و کافی است تنها یکبار آن را تهیه کنید تا به یک پایه ثابت میز غذای شما برای مهمانی‌هایتان تبدیل شود. پخت این مینی‌کیک بسیار سریع است و شما می‌توانید تنها در چند مرحله کوتاه آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این فینگرفود جدید و لذیذ را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه مینی‌کیک گوشت و سبزیجات

شیر کم چرب سه چهارم پیمانه
کره پاستوریزه یک دوم پیمانه
عسل دو قاشق غذاخوری
تخم مرغ دو عدد
آرد گندم یک پبمانه
آرد ذرت یک پبمانه
شکر یک چهارم پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق چای‌خوری
روغن به مقدار لازم
سینه مرغ ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای یک عدد
پیازچه به مقدار لازم
فیله گوساله ۱۰۰ گرم
هویج یک عدد
پنیر پیتزا ۵۰ گرم

طرز تهیه مینی کیک گوشت و سبزیجات

مینی‌کیک گوشت و سبزیجات یک فینگرفود جذاب و راحت دیگر است که همانند توپک برنج سوخاری، رول هالومی و بیکن و پای مرغ پنیری گزینه‌ای مناسب و خوشمزه برای دورهمی‌ها و تولد‌های شما است.

برای تهیه این فینگرفود ابتدا باید سه چهارم پیمانه شیر را در کاسه‌ای تمیز بریزید و کره پاستوریزه‌ای را که از قبل روی حرارت آب کرده‌اید به آن اضافه کنید. دو قاشق عسل و دو عدد تخم‌مرغ نیز به این مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

یک پیمانه آرد گندم را به همراه یک پیمانه آرد ذرت در کاسه تمیز دیگری مخلوط کنید و شکر سفید معمولی، بیکینگ پودر و نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

حالا مایه ترکیبی شیر، کره و تخم‌مرغ را که در ابتدا تهیه کرده‌اید آرام آرام به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. مایه کیک شما حاضر است.

برای آماده کردن مخلوط گوشت و سبزیجات این مینی کیک ابتدا سینه مرغ و فیله گوساله را آبپز و سپس خرد کنید. فلفل دلمه‌ای، هویج پخته شده و پیازچه را نیز خرد کرده و یک مخلوط با ترکیب مرغ، فلفل دلمه‌ای و پیازچه و مخلوط دیگری با ترکیب گوشت، هویج و پیازچه درست کنید.

یک قالب کیک پزی کاپ کیک بردارید و آن را با روغن چرب و سپس تمام آن‌ها را تا نیمه پر از مایه کیک کنید. مواد آماده شده را به قالب مینی‌کیک‌ها اضافه کنید و با مایه کیک روی آن‌ها را بپوشانید. مقداری پیتزای رنده شده روی هر کدام از مینی‌کیک‌ها بریزید.

قالب مینی‌کیک‌ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گزاد قرار دهید تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کنید و بعد از اینکه مینی کیک‌های گوشت و سبزیجات شما کمی سردتر شدند روی آن‌ها را با خامه و میوه دلخواه تزئین و نوش جان کنید.

منبع: کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: