۰

مسلمانان نپال ظلم و تبعیض علیه مسلمانان اویغور را محکوم کردند

شماری از مسلمانان نپال با برپایی تظاهرات، ظلم و ستم مقامات پکن به مسلمانان اویغور را محکوم کردند و خواستار برقراری عدالت درباره این اقلیت شدند.
کد خبر: ۲۴۵۱۹۳
۱۶:۲۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، گروهی از مسلمانان شهر «پوکارا» در نپال روز گذشته، ۹ آذر، با برپایی تظاهرات اعتراضی، نقض حقوق مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ چین (ترکستان شرقی) از سوی مقامات این کشور را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان با ابراز نگرانی درباره ظلم و ستم‌هایی که از سوی مقامات پکن علیه این مسلمانان روا می‌شود، بر محکومیت اقدامات چین علیه اقلیت مسلمان این کشور تأکید کردند.

منطقه ترکستان شرقی از سال ۱۹۴۹ تحت سلطه مقامات چینی قرار دارد. این منطقه که چین نام «سین کیانگ» به معنای «مرزهای جدید» را بر آن نهاده،‌ محل زندگی اقلیت ترک مسلمان اویغور است.

بر اساس آمارهای رسمی حدود ۳۰ میلیون مسلمان در کشور چین زندگی می‌کنند که ۲۳ میلیون نفر از آنها مسلمانان اویغورند. گزارش‌های غیررسمی نیز نشان می‌دهد که شمار مسلمانان این کشور بیش از ۱۰۰ میلیون نفر است.

وزارت خارجه آمریکا در ماه مارس گذشته در گزارش سالانه حقوق بشر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که بازداشت مسلمانان در چین به منظور از بین بردن هویت دینی و نژادی آنها صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: