۰

طرح کابینه فدرال پاکستان برای قطع روابط دیپلماتیک با فرانسه

کابینه فدرال به دستور دادگاه عالی اسلام آباد قرار است لایحه ای را ارائه دهد که به قطع روابط دیپلماتیک با فرانسه و همچنین تحریم کامل محصولات فرانسوی در داخل کشور می انجامد.
کد خبر: ۲۴۵۱۸۹
۱۶:۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کابینه فدرال به دستور دادگاه عالی اسلام آباد قرار است لایحه ای را ارائه دهد که به قطع روابط دیپلماتیک با فرانسه و همچنین تحریم کامل محصولات فرانسوی در داخل کشور می انجامد.

این تصمیم قرار است در جلسه هفتگی کابینه که امروز (سه شنبه 11 آذر) اتخاذ شود.

در این دادخواست « طارق اسد» ، مشاور کابینه فدرال اظهار داشت که نشریه فرانسوی چندین کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم (ص) را منتشر کرد که کفرآمیز ، افتراآمیز ، نژادپرستانه و اسلام هراسانه بود و باعث خشم در سراسر جهان اسلام شد.

در دستور صادره از دادگستری «محسن اختر كیانی» در ماه اكتبر نوشته بود که كل سوالات مطرح شده در دادخواست كتبی مربوط به تصمیم و سیاست دولت است .

از زمانی که «امانوئل مکرون» ،رئیس جمهوری فرانسه در پی کشته شدن معلم فرانسوی به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) به دانش آموزانش مواضع اسلام هراسانه اتخاذ کرد تنش بین فرانسه و پاکستان افزایش پیدا کرد.

هفته گذشته فرانسه بیانیه صادر شده از سوی «شیرین مزاری»،وزیر حقوق بشر پاکستان که اقدامات مکرون برای مقابله با جدایی طلبی اسلام گرایانه در فرانسه را با سیاست های ضد یهودی آلمان نازی مقایسه کرده بود محکوم کرد.

مکرون علاوه بر این منشور ارزش های جمهوری را با جزئیات مجموعه ای از اقدامات با هدف پاکسازی فرانسه از آنچه وی به عنوان «اسلام رادیکال» توصیف می کند، صادر کرد که مورد انتقاد بسیاری از مسلمانان و کشورهای اسلامی قرار گرفت

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: