۰

تصمیم بغداد برای بستن اردوگاه‌های آوارگان

هماهنگ کننده سازمان ملل و هماهنگ کننده امور انسانی نسبت به تصمیم دولت عراق جهت بستن اردوگاه‌های آوارگان ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۲۴۵۱۵۶
۱۳:۰۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، هماهنگ کننده سازمان ملل و هماهنگ کننده امور انسانی نسبت به تصمیم دولت عراق جهت بستن اردوگاه‌های آوارگان ابراز نگرانی کرد.

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: من شدیداً نسبت به این امر احساس نگرانی می‌کنم که هزاران غیرنظامی از اردوگاه‌های آوارگان در عراق طی شش هفته گذشته انتقال یافته‌اند و هنوز محل سکونت جدیدی را نیافته‌اند. دولت عراق ۱۱ اردوگاه را یا بسته یا با هم ملحق کرده است و اردوگاه‌هایی را از اواسط ماه اکتبر مکان‌های غیررسمی به حساب آورده‌ است که این امر بر بیش از ۲۷۰۰۰ شخص تاثیر گذاشته است.

وی گفت که ۷۸ درصد از آن افراد از زنان و کودکان هستند که عملاً در جایگاه ضعیفی قرار دارند. سلامتی آنها نیز به دلیل شیوع کرونا و آغاز فصل زمستان، مایه نگرانی است.

این مسئول سازمان ملل خاطرنشان کرد: این مساله مربوط به بستن اردوگاه‌ها نیست. این امر مربوط به آنچه که برای آن عراقی‌ها رخ خواهد داد و وضعیت سلامتی و رفاه و آینده آنها است. دو سوم آسیب دیدگان به مناطق اصلی خود بازگشته‌اند، اما بسیاری از آنها طبق گزارش‌های سازمان ملل در خانه‌های خود نیستند. ۳۰ درصد از آن کسانی که بازگشته‌اند، خانه‌های امن ندارند و همچنان در معرض خطر هستند. یک سوم دیگر از آسیب دیدگان نیز نتوانسته‌اند به مناطق اصلی خود بازگردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: