۰

طرز تهیه چیزکیک ترکی با خمیر هزارلا متفاوت و خوشمزه

در گزارش زیر طرز تهیه چیزکیک ترکی را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۲۴۵۱۳۹
۱۱:۲۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: دنیای شیرینی‌ها و کیک‌ها آنقدر بزرگ تمام نشدنی است که با امتحان کردن هر کدام با دنیایی جدید از طعم روبه رو می‌شویم. چیزکیک ترکی برخلاف چیزکیک‌هایی که می‌شناسیم پایه بیسکوییتی ندارد و برای تهیه‌اش در کنار خمیر هزارلا، علاوه بر پنیر خامه‌ای از خامه ترش هم استفاده می‌شود. خامه ترش با داشتن طعم ترش ملایمش مزه متفاوتی به چیز کیک‌مان خواهد داد. این چیزکیک خوشمزه را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه چیزکیک ترکی

خمیر هزارلا ۱۸ ورقه
پنیر خامه‌ای ۴۰۰ گرم
کره ذوب شده ۵۰ گرم
عسل ۶۰ گرم
توت فرنگی ۳۰۰ گرم
خلال پسته ۳۰ گرم
خامه ترش ۱۵۰ گرم
تخم مرغ دو عدد
نشاسته ذرت با شکر ۸۰ گرم
شکر ۴۰ گرم
گلاب دو قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه چیزکیک ترکی

برای شروع خمیر‌های هزارلا را روی یک تخته آشپزی پهن کنید و به کمک قلم‌موی آشپزی با کره ذوب شده چرب کنید تا همه چیز برای شیرینی‌پزی با خمیر هزارلا آماده شود.

یک قالب کمربندی در سایز متوسط انتخاب کنید و خمیر‌های یوفکا را به طوری ته قالب بچینید تا کاملا کف و دیوار‌های قالب را بپوشاند.

مقداری عسل روی خمیر‌های هزارلا بریزید و مقداری پسته بپاشید. سپس یک لایه دیگر خمیر هزارلا بچینید و دوباره عسل و پسته بپاشید. دوباره همین کار را تکرار کنید و قالب را به مدت یک ربع داخل فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

داخل یک کاسه پنیر خامه‌ای را با همزن برقی بزنید. خامه ترش، تخم مرغ و نشاسته ذرت با شکر را هم اضافه کنید و مواد را با همزن آنقدر بزنید تا نرم و یکدست شوند. سپس مایه چیزکیک را داخل قالب روی خمیر‌های یوفکا بریزید و قالب را به مدت یک ساعت درون فر با دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید.

یک تابه را روی حرارت قرار دهید و نشاسته ذرت و شکر، گلاب و وانیل را داخل تابه بریزید و هم بزنید تا مواد به جوش آیند. توت فرنگی‌ها را هم اضافه کنید تا روی حرارت کمی مزه‌دار شوند.

قالب را از فر بیرون بیاورید و محتوای داخل تابه را روی چیز کیک بریزید. کمی خلال پسته هم بپاشید و قالب کمربندی را باز کنید. چیزکیک ترکی آماده است.

منبع: کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: