۲

بافتنی و آموزش بافت کلاه دومیل پاپیونی

از سری آموزش های کاربردی و زیبای بافتنی، امروز نیز با یک آموزش دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم. در ایجا قصد داریم شما را با نحوه بافت کلاه دومیل پاپیونی آشنا کنیم. اگر شما هم در این روزهای سرد به فکر بافت یک کلاه گرم و نرم و در عین حال شیک و همه پسند هستید در ادامه همراه ما باشید.
کد خبر: ۲۴۵۰۷۴
۱۵:۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: از سری آموزش های کاربردی و زیبای بافتنی، امروز نیز با یک آموزش دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم. در ایجا قصد داریم شما را با نحوه بافت کلاه دومیل پاپیونی آشنا کنیم. اگر شما هم در این روزهای سرد به فکر بافت یک کلاه گرم و نرم و در عین حال شیک و همه پسند هستید در ادامه همراه ما باشید.

نحوه بافت کلاه دومیل :

به اندازه دورسر دانه سربندازید. بعد کشباف دو زیر، دو رو تا 5 سانتی متر بافته یک رج همه دانه ها را از رو ببافید. حالا رج پشت بافت هستید دوباره 5 سانتی متر کشباف ببافید. دوستانی که وارد هستند دربافت، کشباف را از قسمتی که یک رج رو بافتید تا کنید و از شروع سر انداختن یک دانه بگیر و با دانه روی میل دوتا یکی کنید تا آخر که دو قسمت به هم وصل شود. دوستانی که نمی توانند در آخر بافت این قسمت را تا کرده با سوزن وصل کنند.

مدل بافت کلاه جودونه است به این صورت که یکی از زیر، یکی از رو، یکی از زیر، یکی از رو تا آخر بافت. رج دوم برعکس بافته می شود. رو را به زیر و زیر را به رو ببافید. رج سوم تکرار رج یکم. 13 سانتی متر به همین ترتیب ببافید بعد 9دانه بافته دوتایکی کنید. ۹ تا بافته دوتایکی تا آخر.

رج بعدی روی بافت 8دانه بافته دو تا یکی کنید به همین ترتیب تا دانه ها کم شده در آخر به سوزن بگیرید و بکشید. نکته قابل توجه این است که هنگام کورکردن دو دانه شما به رو یا به زیر بافته می شود اشکالی ندارد رج بعد دوباره کم می کنید و یکی زیر یکی رو می شود. بعد تمام کردن کلاه و قسمت دولای لبه کلاه 38دانه ازکل دانه ها کم کنید.

بعد ازکم کردن بقیه دانه ها را تقسیم بر 4 کنید (یک قسمت قبل از بافت گوش ها، دو قسمت جلوی کلاه، یک قسمت بعدی هم برای بعد از گوش بعدی). حالا یک قسمت اول را بشمارید و علامت بزنید 19دانه بشمارید علامت بزنید. این 19دانه برای بافت گوش ها هست که از قسمت کشباف دانه می گیرید از یک رج بافت رو که قبلا بافته بودید دو رج جودانه بافته رج سوم یک دانه بافته دوتایکی کنید، بافت را ادامه دهید تا سه دانه آخر دوتایکی یکی بافته.

رج بعدی روی بافت باز یکی بافته دوتایکی بافت را ادامه داده تا سه دانه آخر دوتایکی یکی بافته. همین طور کم می کنید تا 3دانه بماند که یک جا کور می کنید و یک بندینک ببافید یا سه دانه را با میل دوسر باز بندینک ببافید. البته در این مدل عکس مدل گوش ها دولا بافیه شما می توانید همان روشی که گفتم ببافید یا برای دولا بافی از میل گرد یا پنج میل استفاده کنید و از قسمت گوش ها وقتی دانه گرفتید یک رج هم از زیر همان دانه به همان تعداد دانه بگیرید و دولا ببافید.

قسمت جلوی پیشانی را رد کرده باز از قسمت گوش ها دانه بگیرید و ببافید. بافت شالگردن هم بافت رکن هست یک رج از رو رج دوم هم از رو یا مثل مدل قرمز جودونه ببافید. موفق باشید.

منبع : رزبانو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
عذرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
خداقوت . عالی بود . ممنون که از داشته هاتون در اختیار ما قرار میدید . خدا خیرتون بده تنتون سلامت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
عالئ