۰

عراق دومین کشور آسیب دیده از تروریسم در جهان

جدیدترین گزارش موسسه اقتصاد و صلح (IEP) درباره شاخص جهانی تروریسم نشان می دهد که عراق در سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان دومین کشور جهان بیشترین آسیب را از تروریسم دیده است.
کد خبر: ۲۴۴۷۸۸
۱۲:۵۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جدیدترین گزارش موسسه اقتصاد و صلح (IEP) درباره شاخص جهانی تروریسم نشان می دهد که عراق در سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان دومین کشور جهان بیشترین آسیب را از تروریسم دیده است.

 این موسسه غیرانتفاعی مستقر در شهر سیدنی استرالیا در گزارش سالانه ۲۰۲۰ میلادی خود درباره شاخص جهانی تروریسم آورده است: تعداد قربانیان تروریسم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۳ هزار و ۸۲۶ نفر بوده است که کاهش چشمگیر ۱۵ درصدی را نسبت به سال قبل از آن و ۵۹ درصدی را از زمان سال ۲۰۱۴ میلادی نشان می دهد.

براساس این گزارش، حملات تروریستی تقریبا به طور انحصاری در مناطق شاهد جنگ و درگیری بوقوع پیوسته است و ۹۶ درصد قربانیان تروریسم در جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی در این مناطق بوده اند.

این شاخص نشان می دهد که افغانستان رتبه اول را در شاخص جهانی تروریسم در لیست ۱۳۵ کشور جهان به خود اختصاص داده و عراق در رتبه دوم و نیجریه در رتبه سوم این لیست قرار دارد.

در گزارش سال ۲۰۲۰ موسسه اقتصاد و صلح که امروز در رسانه های عراق منتشر شده، سوریه و سومالی و یمن در رتبه های چهارم تا ششم لیست یاد شده قرار دارند که به ترتیب بیشترین آسیب را از تروریسم برده اند.

براساس شاخص جهانی تروریسم این موسسه، گروه طالبان همچنان گروهی است که جان بیشترین افراد را در سال ۲۰۱۹ میلادی گرفته است؛ هرچند که آمار قربانیان ناشی از حملات منتسب به این گروه کاهش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.این درحالی است براساس این شاخص، کاهش قدرت و نفوذ گروه تروریستی داعش با پایان یافتن عمر حکومت خودخوانده این گروه ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند و نیروهای امنیتی عراق در تلاش برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: