۰

نگهداری صحیح گل بسیار شیک سروپژیا

سروپژیا از گیاهان بسیار زیباییست که تا ده متر رشد می کند و نیازی به نور مستقیم ندارد بنابراین به راحتی می توانید از این گیاه شیک در خانه نگهداری کنید.
کد خبر: ۲۴۴۷۶۷
۱۰:۴۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: سروبژیا یک گیاه مناسب برای محیط خانه است و مراقبت از آن نیز راحت می باشد و همچنین نام های رایجی دارد که حتما برخی از آن ها را شنیده اید :

شراب شیرین
قلب زاویه دار
دلربا
زنجیره قلب ها

این گیاه توانایی رشد تا ده متر را نیز دارد و برگ های آن به رنگ سبز پر رنگ هستند و رنگ گل آن معمولا صورتی یا متمایل به قهوه ای می باشد .
راهکار های مراقبتی از سروپژیا

آب

این گیاهان در فصل بهار و زمستان به آب بیشتری نیاز دارند و از طرفی باید اجازه دهید که بین آب دادن به طور کامل خشک شود . این گیاه در فصل پاییز و زمستان نیز باید آب بخورد اما باید میزان دفعات آن را کاهش دهید اما در فصل تابستان این آب دادن را به حالت طبیعی برگردانید.

رطوبت

این گیاه می تواند در شرایط معمولی خانه دوام بیاورد و نیاز به رطوبت بیش از حد بالایی ندارد .

نور

در پاسخ به سوالات برخی از شما کاربران از نمناک در این مورد باید بگوییم که این گیاه باید در نور کافی و غیر مستقیم دوام بیاورد اما قادر به دوام آوردن در نور کم نیز می باشند. نور بیش از حد کم نیز می تواند باعث شود که برگ های این گیاه کمی به سمت رنگ بنفش تمایل پیدا کنند.

خاک

خاک گلدان این گیاه می تواند خاکی باشد که برای گیاه کاکتوس استفاده می کنید و همچنین می توانید مقداری شن را با آن مخلوط کنید.

کود گیاهی

می توانید در فصل بهار از یک کود گیاهی متعادل برای این گیاه استفاده کنید و همچنین باید از دستور العمل های لازم روی بسته کود گیاهی پیروی کنید.

می توانید از کود های مایع محلول در خاک برای این گیاه در فصل بهار استفاده کنید و در ماه های پاییز و زمستان از کود دادن اجتناب کنید و یا میزان آن را کاهش دهید .

مقاومت در برابر سرما

این گیاه تحمل و قدرت بالایی در شرایط سخت دارد اما بهتر است که در فصل زمستان آن را به داخل منزل بیاورید و رطوبت لازم را در محیط خانه برای آن فراهم کنید.

عوض کردن گلدان

بهتر است برای جلوگیری از پوسیدگی این ریشه ها هر چند وقت یک بار گلدان آن را عوض کنید و بهتر است که این کار را در اوایل بهار انجام دهید .

هرس کردن

دانه این گیاه را می توانید هر زمانی در خاک بکارید و حال فرقی ندارد که این دانه را داخل گلدان یا داخل باغچه بکارید و بهتر است که این گیاه را از قسمت برش داده شده در خاک قرار دهید.

عادت های رشد در این گیاه

این گیاه تمایل به قد کشیدن دارند و در نهایت ظاهر باریکی پیدا می کنند.

سمیت

این گیاه غیر سمی است اما یک نوع سمی به نام نخود روزاری در آن وجود دارد که سمی ترین نوع آن شناخته می شود.

استفاده ها

می توانید این گیاه را در یک گلدان سبد دار آویزدار قرار دهید زیرا دم بلندی دارد و برگ های آن قلبی شکل است و به همین دلیل فضای زیبایی را به محیط خانه می بخشد.

شکوفه زدن

این گیاه معمولا در فصل تابستان تا پاییز بیشتر شکوفه می زند و بعد از شکوفه زدن نیز تا فصل بهار صبر می کند.

می توانید در پاییز و زمستان این گیاه را در نور غیر مستقیم و دمای خنک تر قرار دهید.

مدت زمان زنده ماندن

این گیاه معمولا مدت زمان زیادی عمر می کند ، مگر اینکه مراقبت از آن بسیار ضعیف باشد.

هرس کردن

هرس کردن این گیاه باعث افزایش و تحریک رشد می شود. این گیاه را باید از قسمت برگ هایش هرس کنید و برای هرس کردن آن می توانید یک یا چهار غنچه از آن را در خاک یا گلدان کوچک با زهکشی بالا بکارید و سپس به خوبی به این گیاه آب دهید و آن را در دمای اتاق نگه دارید که قطعا از رشد بالای این گیاه شگفت زده خواهید شد.

برای هرس کردن گیاه جدید نیز می توانید قسمت کوچکی از ساقه و همچنین برگ های آن را برش دهید و آن را در نور مناسب و همچنین خاک شن دار قرار دهید.

حشرات و بیماری ها

این گیاهان معمولا در معرض آسیب حشرات آلفید هستند و برای جلوگیری از آسیب آن ها می توان از صابون طبیعی گیاهی و یا اسپری آن استفاده کرد و از طرفی اگر میزان حشرات در منزل یا باغچه شما زیاد است ، بهتر است که از یک فیلتر مناسب برای این گیاه استفاده کنید .
مشکلات گیاه سروپژیا و درمان هر یک

ریزش برگها :سردی هوا و پایین بودن دما

زرد شدن برگها :کمبود نور و زیادی آبیاری عامل اصلی است.

خشکی برگ ها : از خشکی است و برای رفع آن گیاه را آبیاری کنید به خصوص با روش اسپری آب به برگها.

زرد شدن برگهای زیرین : آبیاری زیاد عامل اصلی این مشکل است پس زه کش را بررسی کنید.

سوختن برگها : هرگز جلوی نور مستقیم و شدید آفتاب برگهای گیاه را آب پاشی نکنید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: