۱

ساخت مرکز فرهنگی دینی در بورکینافاسو در دستورکار آستان مقدس حسینی(ع)

آستان مقدس امام حسین در چارچوب تلاش برای گسترش علوم اهل بیت(ع) زمینی را برای ساخت مرکز فرهنگی دینی در بورکینافاسو خریداری کرده است.
کد خبر: ۲۴۴۷۶۱
۱۰:۲۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آستان مقدس امام حسین(ع) در چارچوب تلاش برای گسترش علوم اهل بیت (ع) زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع را در بورکینافاسو در غرب آفریقا خریداری کرده است تا در آن یک مرکز فرهنگی دینی بنا کند.

شیخ«علی القرعاوی» معاون رئیس بخش فعالیت عمومی گفت: یک هیئت از موسسه وارث الانبیاء در شهر بوبو دیولاسو در بورکینافاسو با نظارت شیخ «عبدالمهدی کربلایی» نماینده مرجعیت عالیقدر دینی و متولی شرعی آستان امام حسین(ع) اقدام به خریداری یک زمین به مساحت 30 هزار متر مربع کرده است. نیمی از هزینه آن را آستان حسینی و نیم دیگر را یکی از محبان امام حسین(ع) پرداخته است.

القرعاوی افزود: این زمین برای تاسیس یک طرح فرهنگی، عمرانی و خیرخواهانه برای گسترش علوم اهل بیت (ع) اختصاص یافته است. علاوه بر این توسعه طرح های فرهنگی، دینی و علمی در این مناطق با نظارت موسسه وارث الانبیاء(ع) وابسته به شعبه فعالیت های آفریقا در آستان امام حسین(ع) انجام می شود.

وی ادامه داد: موسسه وارث الانبیاء در شهر بوبودیولاسو خدمات آموزشی، دینی و تربیتی از جمله تاسیس و ساخت مدرسه را انجام می دهد. همچنین درس هایی همچون علوم دانشگاهی، علوم دینی به زبان فرانسوی و آموزش زبان عربی برای گسترش علوم اهل بیت(ع) در این موسسه آموزش داده می شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مرکز توسعه و گسترش مسلمانان
United States
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
کیفیت مهم نیست . کمیت مسلمانان و شیعیان است که اهمیت دارد . 10 مسلمان گرسنه ، دزد ، رانتخوار و اختلاسگر شیاد و شارلاتان بهتر از یک مسلمان فرهیخته است .