۰

بن‌بست در مذاکره نمایندگان کابل با طالبان در قطر

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گزارش‌ها مبنی بر حل اختلافات میان مذاکره کنندگان این کشور و گروه طالبان در دوحه را رد کرد.
کد خبر: ۲۴۴۷۴۷
۰۹:۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گزارش‌ها مبنی بر حل اختلافات میان مذاکره کنندگان این کشور و گروه طالبان در دوحه را رد کرد.

صدیق صدیقی سخنگوی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان عصر امروز چهارشنبه در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد: خواسته‌های طالبان در مذاکرات صلح دوحه در تقابل با قانون اساسی افغانستان است و این گروه به جای توافق صلح، به دنبال بهانه‌جویی است.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گزارش‌ها مبنی بر شکسته شدن بن‌بست و تغییر در چارچوب مذاکرات هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان در دوحه را نادرست خواند و افزود: اصول اساسی برای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان قانون اساسی است.

صدیق صدیقی تاکید کرد: خواسته‌هایی از طرف گروه طالبان که مبنی بر حذف نام نظام ما مطرح می‌شود، برای مردم افغانستان و جامعه جهانی قابل قبول نیست. طالبان از راهکار خشونت‌ و اقدامات تروریستی استفاده می‌کند. در حالی که اصول هیئت مذاکره کنندگان دولت افغانستان در قانون اساسی به صورت واضح بیان شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: تمام کشورها و سازمان‌های بین‌المللی‌ که در نشست ژنو شرکت کرده بودند، خشونت‌ها و حملات طالبان را محکوم کردند و از رهبری روند صلح از سوی دولت افغانستان حمایت کردند.

این درحالی است که نشست ژنو، روز گذشته با حضور ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین‌المللی با تعهدات جدید ۱۳.۳ میلیارد دلار برای ۴ سال آینده به افغانستان و تأکید بر تداوم همکاری‌های قبلی پایان یافت.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: