۰

سرکوب سازمان یافته گروه های مذهبی خارجی در چین

چین قوانین جدیدی با عنوان “منع افراط گرایی مذهبی” در نظر می گیرد. بر این اساس گروه های مذهبی و نمازگزاران و عبادت کنندگان خارجی می توانند آخرین اهداف سرکوب سازمان یافته مذهب در چین در زمان رئیس جمهور شی جین پینگ باشند.
کد خبر: ۲۴۴۷۳۹
۰۹:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، چین قوانین جدیدی با عنوان “منع افراط گرایی مذهبی” در نظر می گیرد. بر این اساس گروه های مذهبی و نمازگزاران و عبادت کنندگان خارجی می توانند آخرین اهداف سرکوب سازمان یافته مذهب در چین در زمان رئیس جمهور شی جین پینگ باشند.

پیش نویس قوانینی که این هفته توسط وزارت دادگستری چین منتشر شد ، از محدودیت های جدیدی در نحوه فعالیت نمازگزاران خارجی به منظور جلوگیری از گسترش افراط گرایی مذهبی و جلوگیری از استفاده از دین برای تضعیف وحدت ملی یا قومی چین خبر می دهد.
بنابراین گزارش، شی جین پینگ پیش از این هم نظارت و سرکوب گسترده ای بر اویغورها و سایر گروه های اقلیت مسلمان در منطقه غربی سین کیانگ انجام داده است و حدود ۲ میلیون اویغور و اقلیت های دیگر در اردوگاه های اجباری حضور دارند.

در این کشور کلیساها ، فرقه ها و حتی گروه های مطالعات مذهبی خصوصی و زیرزمینی هم به طور دوره ای مورد سرکوب قرار می گیرند.

برای خارجی ها ، به طور کلی آزادی بیشتری وجود دارد و مورمونیسم ، یهودیت ، کوکرها – می توانند در چین فعالیت کنند ، مشروط بر اینکه عبادت کنندگان آنها شهروندان خارجی باشند.
به گزارش سی ان ان،اگرچه پیش نویس این قوانین جدید، تعهد چین را در احترام به آزادی اعتقاد مذهبی بیگانگان را تأیید می کند ، اما لیست محدودیت ها و الزامات جدید بالقوه می تواند عمل به این باور را بسیار دشوارتر کند.

این پیش نویس قوانین شامل لیستی از فعالیت هایی است که خارجی ها نباید در داخل چین انجام دهند ، مانند دخالت یا تسلط در امور گروه های مذهبی چین ، حمایت از افکار مذهبی افراطی ، استفاده از دین برای انجام فعالیت های تروریستی و یا دخالت در انتصاب یا مدیریت اعضای روحانیت چینی.
آخرین نکته به نظر می رسد مربوط به واتیکان باشد ، که چین مدت هاست با او در مورد انتصاب اسقف ها توسط انجمن رسمی کاتولیک میهنی چین اختلاف دارد. پکن اصرار دارد که حرف آخر را در مورد همه انتصابات اسقف در سرزمین اصلی چین باید داشته باشد ، در حالی که فقط پاپ از چنین اختیاری برخوردار است.
چند روز پیش پاپ فرانسیس برای اولین بار از اویغورها به عنوان قومی تحت تعقیب یاد کرد ، عبارتی که باعث عصبانیت پکن شد.
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه تاکید کرد: آنچه پاپ فرانسیس در مورد اویغورها گفت کاملاً بی اساس است. ۵۶ گروه قومی در چین وجود دارد و گروه قومی اویغور عضوی برابر از خانواده بزرگ ملت چین است. دولت چین همیشه با گروه های اقلیت به طور یکسان رفتار کرده و از حقوق و منافع قانونی آنها محافظت کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: