۲

افشای جزئیاتی جدید از گفتگوهای نتانیاهو و بن سلمان

روزنامه اسرائیلی اسرائیل تودی گزارش داد: جزئیات جدیدی در مورد گفتگوهای بنیامین نتانیاهو با ولیعهد سعودی در سفر به عربستان فاش شده است.
کد خبر: ۲۴۴۷۰۴
۱۴:۵۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه اسرائیلی اسرائیل تودی گزارش داد: جزئیات جدیدی در مورد گفتگوهای بنیامین نتانیاهو با ولیعهد سعودی در سفر به عربستان فاش شده است.

طبق گفته مقامات سعودی که در این دیدار حضور داشتند، عربستان سعودی اطمینان دارد که جوبایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و تیم او، برای توافقی تازه با ایرانیان عملا طرحی تنظیم کرده است و خواهان کاهش زیان هستند.

این روزنامه به نقل از مقامات سعودی اظهار کرد که عربستان در مورد مسأله ایران، به دنبال تشکیل یک جبهه واحد با اسرائیل است و این در خواسته هایی که در چارچوب گفتگوهای پیش بینی شده دولت بایدن برای تمدید توافق هسته ای با ایران به آمریکا و کشورهای اروپایی ارائه می شود، منعکس خواهد شد.

این روزنامه افزود:« عربستان از وضعیت کنونی روابط با اسرائیل رضایت دارد به طوریکه شخص بن سلمان آن را به نتانیاهو ابراز کرده است ، در عین حال بن سلمان گزارشی از مرکزپژوهش های جهانی به نتانیاهو ارائه داد که نشان می دهد نزدیک به نیمی از سعودیها از عادی سازی روابط با اسرائیل حمایت می کنند».

علاوه بر این، سعودیها از مجازاتی که دولت بایدن پس از ترور سلمان خاشقچی، روزنامه نگار سعودی علیه بن سلمان و دیگر مقامات سعودی صادر خواهد کرد، بیم دارد ، به طوری که بن سلمان به نتانیاهو اطلاع داد که سعودی ها در مورد این مسأله به کمک اسرائیل نیاز دارد.

در همین راستا، این روزنامه اظهار داشت: «در خلال این دیدار، عربستان سعودی در باره ترکیه و فعالیتهای اردوغان و انجمن های خیریه ترکی در قدس اظهار نگرانی کرد و به منظور مهار نفوذ اردوغان، خواستار اجازه فعالیت انجمن های خیریه سعودی در قدس شد. همچنین اسرائیل از پیوستن نمایندگان سعودی به شورای اوقاف اسلامی در مسجد الاقصی حمایت خواهد کرد».

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
صفردوست قوچان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
بالاخره این دو برادر به هم رسیدند
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
در قران امده که تا یهود و نصاری شما را به دین خود جذب نکنند از شما راضی نخواهندشد
وضعیت اسلام ال سعود و اردوغان چطور است