۰

خرید و فروش عوامل انتحاری در افغانستان

سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ۲۰ گروه تروریستی زیر چتر طالبان در این کشور فعالیت دارند و آنها مهاجمان انتحاری را بین خود خریدو فروش کرده و حتی به همدیگر قرض می دهند.
کد خبر: ۲۴۴۵۱۴
۱۵:۵۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «احمدضیا سراج» سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان با حضور در مجلس نمایندگان برای ارائه برنامه کاری و گرفتن رای اعتماد گفت که روابط طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر همچنان ادامه دارد و نسبت به گذشته تقویت شده است.

سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان یا ییان این که در بسیاری مواقع طالبان و گروههای تروریستی از توانمندیها و آموزشهای یکدیگر استفاده می کنند، خاطرنشان کرد، ۲۰ گروه تروریستی زیر چتر طالبان در این کشور فعالیت دارند و آنها مهاجمان انتحاری را بین خود خریدو فروش کرده و حتی به همدیگر قرض می دهند.

وی افزود: بسیاری از حملات انتحاری با مشارکت گروههای تروریستی باهم رخ می دهد. این مقام امنیتی افغانستان خاطر نشان کرد همه گروههای تروریستی به دنبال کشتار مردم و نابودی ارزشهای کشور هستند و تفاوتی با هم ندارند.

سراج تروریست های افغانستان را شامل گروه های تحریک اسلامی ازبکستان، اویغورهای ترکستان شرقی و طرفداران برقراری حکومت اسلامی در تاجیکستان عنوان کرد.

وی از تضاد منافع کشورهای منطقه و کمک مستقیم و غیرمستقیم سازمان‌های اطلاعاتی به برخی کشورها به تروریست ها را عامل تدوام جنگ در کشور دانست.

به گفته وی اطلاعات آنها نشان می دهد که برنامه های کشورهای مداخله گر در امور افغانستان هیچ تغیری نکرده است. سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان اضافه کرد که طالبان به علت داشتن پناهگاه در کراچی ، پیشاور و کویته توانسته دو دهه جنگ در افغانستان را ادامه دهد.

وی گروه طالبان را عنصر اصلی دوام جنگ نیابتی در افغانستان دانست و گفت که شواهد و مدارک نشان می‌دهد که این گروه به هیچ عنوان صلح نمی‌خواهند و در پی تشدید جنگ هستند.

سراج گفت که طی یکسال گذشته بیش شش‌هزار نفر در رابطه به فعالیت های تروریستی دستگیر شده اند.

مجلس افغانستان روز شنبه گذشته به ۱۰ نامزد وزیر کابینه محمداشرف غنی رای اعتماد داد و قرار است ۱۳ وزیر و رییس امنیت ملی و رییس بانک مرکزی این کشور نیز از مجلس رای اعتماد بگیرند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: