۰

گردهمایی پیروان ادیان آسمانی در حرم امام حسین(ع) در کربلای معلی

شخصیت های مختلف از ادیان مختلف آسمانی برای تقویت همزیستی مسالمت آمیز و ایستادگی دربرابر تقسیم عراق در حرم امام حسین(ع) گردهم جمع شدند.
کد خبر: ۲۴۴۴۹۶
۱۴:۱۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیرخانه عمومی آستان مقدس امام حسین(ع) سمینار مشورتی یکپارچه ای را با حضور شخصیت های دینی، عشیره ای و نمایندگانی از آنها به منظور حمایت از همزیستی مسالمت آمیز که مرجعیت عالیقدر دینی فرقه ها و مذاهب مختلف را به آن فراخوانده است، برگزار کرد.

«سید سعد الدین البناء» عضو شورای اداری آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: هدف این سمینار حفظ انسجام ملی و همزیستی مسالمت آمیز بین فرقه های مختلف و مذاهب متعدد در سراسر استان های عراق و دوری از فرقه گرایی است.

البناء افزود: در این سمینار از همه طایفه ها و فرقه ها که با فتوای آیت الله«سید علی سیستانی» موافق هستند، شرکت کردند. این فتوا عراق را از دست عناصر گروهک تروریستی داعش نجات داده است. زیرا سید علی سیستانی از همه عراقی ها از هر فرقه و مذهب خواست تا در برابر این گروهک بایستند.

وی ادامه داد: برنامه های بسیار مهمی وجود دارد که بین شرکت کنندگان مورد بحث قرار خواهد گرفت تا دربرابر تقسیم و تجزیه عراق بایستند و همه برنامه هایی را که دشمنان عراق و بشریت برای اجرای آن تلاش می کنند، خنثی کنند.

یخ«فاهم ابراهیمی» مسئول شعبه تبلیغات و آموزش دینی در آستان مقدس حسینی، گفت: این آستان تلاش خود را برای حل مشکلات و رفع اختلافات با برپایی نشست ها و سمینارهای مشورتی و بازدیدهای میدانی ادامه می دهد.

ابراهیمی افزود: این سمینار که در صحن حسینی برگزار شد، شامل کارگاه و نشست با پیروان همه ادیان برای حل برخی از مشکلات به ویژه مسئله اقلیت ها در سهل نینواست.

از سوی دیگر، «مینا اورشلیمی» رئیس قبطی‎های عراق گفت: پذیرش دیگران و دوری از خشونت و فرقه گرایی و ترویج روح محبت و مدارا از اولویت هایی است که باید به آن پایبند بود.

اورشلیمی افزود: حضور ما در آستان مقدس امام حسین(ع) آغازی برای برگزاری همایش ملی جامع متشکل از پیروان همه ادیان و مذاهب در عراق است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: