۰

افتتاح یک مدرسه علمی دینی به همت آیت الله سید علی سیستانی

نماینده دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان مدرسه مازندرانیه را به عنوان یک مکان علمی حوزوی بازسازی و افتتاح کرد.
کد خبر: ۲۴۴۴۷۸
۱۱:۵۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده مرجعیت عالیقدر دینی و متولی شرعی آستان مقدس امام حسین(ع) مدرسه مازندارنیة را که رژیم حزب بعث آن را تخریب کرده بود، افتتاح کرد. این مدرسه یک بنای حوزوی و علمی است که به طالبان علم در شهر کربلای معلی خدمات ارایه می دهد.

شیخ کربلایی گفت: این مسئله برکسی پوشیده نیست که شهر مقدس کربلا مهد تربیت علما و فقهاء است و از این سرزمین حرکت علمی حوزوی با روش های متعدد آغاز شد و مدارس و محافل دینی وابسته به آن پرورش دهنده علمای بزرگ بوده اند.

وی افزود: حاکمان ظالم تلاش کردند تا این حرکت علمی را از بین ببرند و تضعیف کنند، اما از برکات سید الشهداء(ع) این امر محقق نشد و این حرکت علمی با فعالیت های علمی و دینی و جهادی زنده ماند و شکوفاتر شد. این تلاش های علمی و عملی برای بازسازی مدارس حوزوی که رژیم سابق برای نابودکردن آن تلاش کرد، موفق آمیز بود و این حرکت علمی از نو با این مدارس و استادان شکوفا شده است.

متولی شرعی آستان امام حسین(ع) گفت: این مدرسه که ما امروز شاهد افتتاح آن هستیم، مدرسه شیخ واعظان حسینی در کربلای معلی «خطیب شیخ محمد مهدی مازندرانی حائری» رحمه الله تعالی علیه است. وی تالیفات بسیارهای درباره ائمه اطهار(ع) و زندگی آنها داشته است. وی یک مسجد و مدرسه را که به نام وی مشهور است، در سال 1956 میلادی ساخته است و در دوره رژیم سابق تخریب شده است. درحال حاضر این مدرسه از نو از سوی دفتر آیت الله «سید علی حسینی سیستانی» در کربلای معلی ساخته شده است.

شیخ کربلایی گفت: از خداوند متعال می خواهیم این مدرسه مملو از دانش آموزانی باشد که تحصیل، تلاش علمی، تقوا، ورع، مکارم اخلاقی را درکنار یکدیگر قرار دهند . همچنین مملو از استادانی باشد که درس، علم و عمل شان برای خداوند متعال باشد و الگویی برای دانش آموزان خود و سایر مردم باشند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: