۰

تاکید مشاور دینی ولیعهد سعودی بر لزوم تبعیت کردن مسلمانان فرانسه از قوانین

دبیرکل انجمن جهان اسلام و مشاور دینی ولیعهد سعودی در گفتگو با هفته‌نامه فرانسوی بر لزوم تبعیت کردن مسلمانان فرانسه از قوانین جمهوری یا ترک این کشور تاکید کرد و گفت، او این مساله را یک بار دیگر نیز با وزیر خارجه فرانسه مطرح کرده بود.
کد خبر: ۲۴۴۴۲۹
۰۸:۴۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیرکل انجمن جهان اسلام و مشاور دینی ولیعهد سعودی در گفتگو با هفته‌نامه فرانسوی بر لزوم تبعیت کردن مسلمانان فرانسه از قوانین جمهوری یا ترک این کشور تاکید کرد و گفت، او این مساله را یک بار دیگر نیز با وزیر خارجه فرانسه مطرح کرده بود.

محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیرکل انجمن جهان اسلام و مشاور دینی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در گفتگو با مجله دو دیمانش فرانسه اظهار کرد: ترور استاد تاریخ و جغرافیا ساموئل پتی جنایت تروریستی وحشتناک است که نمی‌توان به هیچ وجه به نام مسلمان این کار را انجام داده باشد. تندرویی که چنین جنایتی را مرتکب شده اصلا نماینده اسلام نیست بلکه حامل ایدئولوژی تروریستی است که او را به ارتکاب چنین جنایتی ترغیب می‌کند و این تروریست به وجهه اسلام ضربه می‌زند.

او درباره تصاویر کاریکاتوری از حضرت محمد (ص) نیز تاکید کرد، باید درک شود که اهانت به حضرت محمد (ص) خدشه دار کردن احساسان ۱.۸ میلیارد مسلمان است و اهانت به عیسی (ع) نیز اهانت به همین تعداد از مسلمانان و مسیحیان است.

دبیرکل انجمن کشور‌های اسلامی تاکید کرد: علما و مفکرین در انجمن به اجماع حق آزادی‌ها را بدون هیچ ابهامی تصویب کردند و اساس آن عدم استفاده از آن به عنوان بهانه‌ای برای ایجاد انزجار و نفرت نسبت به دیگران است و در این صورت آن از معانی عمیق خود خالی خواهد بود.

العیسی تصریح کرد: وقتی ما از ترسیم تصاویر کاریکاتور اهانت آمیز به هیچ وجه استقبال نمی‌کنیم با انواع خشونت‌ها به جای پاسخ انزجار آمیز به این اهانت‌ها نیز مخالفیم. اگر این مجله حق بیان نظرش را دارد ما نیز حق بیان دیدگاه‌مان در قبال کاریکاتور‌ها را داریم ما ضد آزادی‌ها نیستیم ما فقط می‌خواهیم درست از این حق استفاده شود این دیدگاه ما نسبت به مسائل است.

او تاکید کرد: زمانی‌که مسلمانان فرانسه و مسلمانان مقیم فرانسه را به احترام به قانون اساسی و ارزش‌های خاص جمهوری فرانسه دعوت می‌کنیم خودمان در جهان اسلام انتظار داریم که دیگران به احترام به قانون‌اساسی ما و ارزش‌های احترام بگذارند. همچنان خواهان گفت‌وگوی تمدن‌ها هستیم و نسبت به مفهوم برخورد تمدن‌ها هشدار می‌دهیم باید هر کسی که در این کشور یا فرانسه یا هر جای دیگری زندگی می‌کند به قوانین آن کشور احترام بگذارد یا آنجا را ترک کند. اگر امکانات قانونی در چارچوب قانون برای استفاده از ویژگی‌های دینی و دیگر ویژگی‌ها وجود داشته باشند چه در سطح فردی و گروهی باید درخواست این مساله از طریق روند قانونی باشد.

او در پاسخ به سوالی درباره تامین مالی عربستان و برخی کشور‌های اسلامی دیگر از برخی مساجد مسلمانان فرانسه از طریق اعزام و آموزش ائمه مساجد تصریح کرد: من به عنوان دبیرکل انجمن جهان اسلام نه به عنوان نماینده دولت عربستان صحبت می‌کنم عربستان اخیرا مصوب کرد که این مراکز و مساجد باید توسط مسلمانان هر کشور بدون مداخله خارجی اداره شود.

العیسی تصریح کرد: عربستان رسما اداره مراکز و مساجد را به مسؤولان محلی بدون اعزام ائمه مساجد یا مبلغان و بدون آموزش ائمه در فرانسه تحویل داد.

براساس رای شورای سنای فرانسه در سال ۲۰۱۶ تعداد ائمه مساجد در فرانسه که از خارج وارد این کشور شده بودند به ۳۰۱ تن رسید و هیچ یک از آن‌ها سعودی نبوده و مورد حمایت عربستان نیستند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: