۰

تلاش اندونزی برای تبدیل شدن به قطب حلال

دولت اندونزی قصد دارد که به قطب جهانی محصولات حلال تا سال ۲۰۲۴ تبدیل شود.
کد خبر: ۲۴۴۴۱۸
۱۶:۰۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در حالی که برزیل، استرالیا، ژاپن، کشورهای آمریکای شمالی و چین از اصلی‌ترین تولیدکنندگان محصولات حلال در جهان هستند؛ اما به اعتقاد کارشناسان و مقامات دولتی اندونزی، این کشور با وجود داشتن بیشترین مسلمان جهان و چهارمین کشور پرجمعیت در جهان، هنوز از پتانسیل تجارت حلال استفاده نمی‌کند.

معروف امین، معاون رئیس جمهور اندونزی اخیراً با اشاره به داده‌های گزارش جهانی اقتصاد اسلامی ۲۰۱۹ گفت که در سال ۲۰۱۹ ، صادرات محصولات حلال برزیل ۵,۵ میلیارد دلار و استرالیا ۲.۴ میلیارد دلار آمریکا ارزیابی شده است.

امین، استاد حقوق اقتصاد اسلامی، هدف خود را تبدیل اندونزی به قطب جهانی محصولات حلال تا سال ۲۰۲۴ قرار داده است.

وی خاطرنشان كرد: باید بتوانیم با افزایش صادرات خود، كه در حال حاضر تنها ۳,۸ درصد از بازار جهانی حلال را در اختیار دارد، از پتانسیل بازار حلال جهان استفاده كنیم.

در سال ۲۰۱۸، تقاضای جهانی برای محصولات حلال ۲,۲ تریلیون دلار آمریکا بود و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ به ۳.۲ تریلیون دلار برسد. امین امیدوار است که اندونزی به عنوان بزرگترین تولید کننده حلال در جهان ظاهر شود.

در حال حاضر دولت در حال توسعه مناطق صنعتی حلال (KIH) است تا توجه سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب و تولید حلال داخلی را به سوی رشد بیشتر هدایت کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: