۰
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

تست تشخیص سریع کرونا در مراکز درمانی توزیع می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تست‌های تشخیص سریع تولید داخل دست ما رسیده و بین همه مراکز درمانی توزیع می‌شود و انتظار این است که در این هفته و هفته آینده میزان تست‌ها را به ۸۰ هزار و در دو هفته آینده به صد هزار تست روزانه برسانیم.
کد خبر: ۲۴۴۳۱۹
۱۶:۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: علی رضا رییسی روز شنبه درباره مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: این تست‌های تشخیص سریع در مراکز بهداشتی و درمانی به صورت رایگان انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: تحقیقات علمی نشان داده که ۱۰ درصد مبتلایان می‌توانند باعث ۸۰ درصد ابتلا در جامعه شوند و مهم‌ترین عامل ابتلا به کرونا همین دورهمی‌های خانوادگی است.

وی بیان کرد: در جلسه امروز(شنبه) گزارشی در زمینه ۴۳ شهر که قبلا محدودیت اجرا شده بود نیز ارائه شد. وضعیت ۴۱ شهر در روند نزولی است و دو شهر دیگر به زمان نیاز دارند. این نشان می‌دهد طرحی که در پنجم آبان شروع شده، موثر بوده است.

رییسی ادامه داد: محدودیتی از امروز برای ۱۶۰ شهر قرمز کرونا و ۲۰۸ شهر نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد شروع می‌شود. جمعیت مشمول این طرح بالغ بر ۵۳ میلیون نفر است. به طور کلی ۷۹ میلیون نفر جمعیت در وضعیت هشدار سه و دو و یک قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و همه دستگاه‌ها شاهد کاهش ورودی بیمار و ابتلا و سپس کاهش مرگ ومیر باشیم. عده‌ای متاسفانه رعایت نمی‌کنند و این موضوع می‌تواند زحمت همه افراد را به هدر بدهد.

رییسی گفت: کسب و کارها متاسفانه تعطیل شده و باید کاملا مراقب باشیم که اگر پروتکل‌ها اجرا نشود، زحمات ما به هدر می‌رود و از مردم می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز برای پشتیبانی از این طرح، بسته‌های حمایتی و اقتصادی خوبی مصوب شد. این مصوبات در ارتباط با مسائل مالیاتی و پاس شدن چک‌ها خواهد بود. کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌های خوبی گرفته‌اند که جای تشکر دارد.

رییسی بیان کرد: همه باید دست به دست هم داده و این موضوع را جدی بگیریم تا خیلی سریع بر این وضعیت که در سطح کشور داریم فائق شویم.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: