۰

طرح سیاسی مخالفان عربستانی در خارج برای حل اوضاع سیاسی

مخالفان سعودی در خارج سند سیاسی را مطرح کردند که هدف آن خروج از وضعیت سیاسی بحران زده این کشور است.
کد خبر: ۲۴۴۳۰۹
۱۵:۱۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مخالفان سعودی در خارج سند سیاسی را مطرح کردند که هدف آن خروج از وضعیت سیاسی بحران زده این کشور است.

 عبدالله العوده، مخالف عربستانی در توییتی اعلام کرد که او این طرح را به نیابت از فعالان حامی آن به سفارت عربستان در واشنگتن تحویل داده است.

العوده که عضو موسسه حقوقی "دون" است عکسی را از خودش درحالی که سند را در دست داشت و مقابل سفارت عربستان در آمریکا ایستاده بود، منتشر کرد. وی وارد سفارتخانه نشده بود.

همچنین عبدالعزیز المؤید، مخالف عربستانی این سند را به سفارت کشورش در دابلن، پایتخت ایرلند تحویل داد. اما وارد مقر سفارت نشد.

فعالان توضیح دادند که دلیل عدم ورود به سفارتخانه‌ها نگرانی از سرنوشتی است که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول دچار آن شد.

در این سند که فعالان، شخصیت‌های دانشگاهی و روشنفکران آن را با عنوان چشم‌انداز۲۰۲۰ مطرح کرده‌اند، بر لزوم اجرای خواسته‌های اصلاح طلبانه فعالانی که سرکوب یا زندانی شده‌اند، تأکید شده است.

امضاکنندگان این سند از مقامات سعودی خواستند فورا تمام مدافعان زن و مرد حقوق بشر و دیگر زندانیان عقیدتی را آزاد کرده و اجازه دهند به فعالیت خود بازگردند.

در این سند از مقامات خواسته شده به سرکوب مدافعان حقوق بشر پایان داده و اجازه دهند به خاطر حقوق و آزادی‌های همگان تلاش کنند.

امضاکنندگان سند اعلام کردند، نباید فعالان حقوق بشر و استادان دانشگاهی و فعالان و روشنفکران را دشمن به حساب آورد. مقامات ریاض باید با این سند به عنوان طرحی برخورد کنند که در پیشرفت عربستان از طریق ایجاد یک جامعه مدنی آزاد و عادلانه و پویا نقش دارد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: