۰

بستری روزانه ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در تهران

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از بستری روزانه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۲۴۴۲۱۲
۰۸:۴۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از بستری روزانه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.

نادر توکلی، گفت: بعد از شروع بحران کووید ۱۹، شاهد همدلی بسیار خوبی بودیم که این خود روحیه ایثارگری را افزایش داد.

وی ضمن اشاره به شرایط سخت دوران کرونا، گفت: کادر درمان در این چند ماهه به صورت شبانه روزی تمام توان خود را برای مقابله با کرونا به کار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: یکی دیگر از دستاورد‌هایی که در زمان کرونا به دست آمد، تجمیع خدمات و یکسان سازی منابع در سطح استان تهران بود که بعد از تشکیل ستاد کرونا، تمام ظرفیت‌ها و منابع را ساماندهی و مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: با پذیرش هزار بستری در طول شبانه روز، هیچ بیماری در پشت در‌های بیمارستان نمانده و ما توانستیم تجمیع خدمات را به طور مشخص در سطح شهر تهران به انجام برسانیم.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خاطرنشان کرد: وجود کرونا باعث شد تا نگاه ما نسبت به طراحی نوین بیمارستانی تغییر کند و با وجود مشکلات موجود، همکاری بین بخشی توسعه یاید و زیرساخت‌های مراکز درمانی تجهیز شود.

توکلی تصریح کرد: یکی از طرح‌های مورد نیاز در حوزه درمان و بهداشت، بحث تله مدیسین (درمان از راه دور) است که امیدواریم با توسعه کلینیک‌های مجازی این چالش برطرف و شرایط بهبود یابد.

وی با بیان اینکه دستاورد دیگر در دوران کرونا که جنبه اجتماعی داشت ایجاد مراکز مراقبتی و نقاهتگاهی در دوره اول بود و بخش خصوصی توانست رسالت اجتماعی خود را در این حوزه به خوبی ایفا کند، افزود: راه اندازی و تجهیز بخش آزمایشگاهی، خرید خدمت کامل از بخش خصوصی و توسعه شبکه آزمایشگاهی از دیگر دستاورد‌های این دوران بود.

توکلی گفت: یکی از چالش‌هایی که در دوران کرونا با آن مواجه هستیم عدم ملاقات برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها است که پیشنهاد می‌کنم در قالب یک پروژه و برگزاری دوره‌های آموزشی از ظرفیت داوطلبان حوزه‌های مختلف و بهبود یافته برای ارائه خدمات غیر مدیکال استفاده شود.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: