۰

درخواست عربستان از آژانس در رابطه با فعالیت هسته‌ای ایران

نماینده عربستان در آژانس بین المللی انرژی اتمی، درخواست کرد که این سازمان به آن چه «پرده برداشتن از فعالیت های هسته ای غیر صلح آمیز ایران» خواند، ادامه دهد.
کد خبر: ۲۴۴۱۸۸
۱۱:۴۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده عربستان در آژانس بین المللی انرژی اتمی، درخواست کرد که این سازمان به آن چه «پرده برداشتن از فعالیت های هسته ای غیر صلح آمیز ایران» خواند، ادامه دهد.

 شاهزاده «عبدالله بن خالد آل سعود»، سفیر این کشور در اتریش و نماینده آن در آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA)، امروز (چهارشنبه) از نقش مهم این سازمان و مدیرکل آن «رافائل گروسی» در رابطه با بررسی و نظارت بر برنامه هسته ای ایران و همچنین حرفه گری و شفافیت بالای بازرسان آژانس تمجید کرد.

بن خالد در سخنرانی عربستان در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با بررسی و نظارت بر برنامه هسته ای ایران در سایه قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، ضمن اشاره به گزارش اخیر مدیرکل آژانس، ادعا کرد که ایران به نقض برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه می دهد و همواره از توافق هسته ای برای رسیدن به هدف خود و تهدید امنیت و صلح بین المللی استفاده کرده است.

این مسئول سعودی ضمن ادعای این که توافق هسته ای نمی تواند «فعالیت هسته ای غیر صلح آمیز ایران» را مهار کند، فعالیت تهران را باعث ناامنی و بی ثباتی در منطقه و جهان خوانده و مدعی شد که گزارش اخیر آژانس بین المللی بار دیگر برای همگان ثابت می کند که ایران همچنان «همان سیاست مبتنی بر فریب و اغفالگری» را در پیش گرفته است.

بن خالد در سخنرانی خود از طریق ویدئو کنفرانس، ضمن ابراز نگراری عربستان در قبال «ادامه این رویکرد از سوی ایران» و تاکید بر این که چنین چیزی جای شگفتی ندارد، ادعا کرد که تاریخ جمهوری اسلامی مملو از «چنین کارهای غیر قابل قبول» است چرا که همواره بخش های حساس و زیادی از برنامه هسته ای خود و تلاش گسترده برای «دستیابی به سلاح هسته ای» در حال حاضر یا در آینده نزدیک را پنهان کرده است.

نماینده عربستان در آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن درخواست از ایران برای همکاری کامل با آژانس برای تحقق خواسته های آن و پاسخ به پرسش های مطرح شده بدون هیچ گونه تاخیر و تعلل، همچنین ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو نیز از آژانس و مدیرکل آن برای ادامه کار خود در راستای حفاظت از سیستم پادمان جهت منع گسترش هسته ای به ویژه در ایران، به طور کامل حمایت کنند.

بن خالد ضمن تاکید بر پشتیبانی و قدردانی عربستان از تلاش های آژانس بین المللی و گروسی و نقش آفرینی خود با حرفه گری و بی طرفی بالا، درخواست کرد که از «اطلاعات بیشتری در رابطه با فعالیت های هسته ای ایران پرده برداشته شود و فعالیت های بازرسی در داخل آن برای شناسایی هر گونه سایت احتمالی مورد استفاده جهت انجام فعالیت های هسته ای اعلام نشده» نیز ادامه یابد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: