۰

۵ ترفند موثر خانگی برای از بین بردن درد گوش

گوش درد، یکی از درد‌های آزار دهنده‌ای است که میتوان با استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی آن را تسکین داد.
کد خبر: ۲۴۴۱۴۹
۰۸:۵۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: درد گوش می‌تواند ناشی از باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌هایی باشد که وسط گوش خارجی گیر افتاده‌اند. برخی از دلایل دیگر عفونت گوش می‌توان به آب، واکنش‌های آلرژیک و عفونت‌های پوستی اشاره کرد.

درد گوش خیلی شایع نیست اما وقتی پیش می‌آید، واقعا دردسرساز و آزاردهنده است. این مشکل می‌تواند در جویدن، خوابیدن و سایر فعالیت‌های ساده روزانه مشکل ایجاد کند.

اگر شما نیز از گوش درد رنج می‌برید و نمی‌خواهید در این شرایط همه گیری کرونا به پزشک مراجعه کنید در این مطلب پنج درمان خانگی آسان و ایمن گرد‌آوری شده که می‌توانید امتحان کنید.

۱. سیر

خاصیت ضد باکتریایی سیر می‌تواند به درمان عفونت کمک کند. اما جایگزینی برای آنتی بیوتیک نیست و فقط می‌تواند تسکین سریع درد گوش باشد.

شما می‌توانید سیر خام را بجوید. اگر این کار برایتان مقدور نیست، می‌توانید با قرار دادن مقداری سیر در روغن خردل و گرم کردن آن تا زمانی که سیر قهوه‌ای شود، روغن سیر تهیه کنید. روغن را صاف کرده و ۱-۲ قطره در گوش‌ خود بریزید.

۲. زنجبیل

زنجبیل ماده موثر بعدی برای درمان خانگی گوش درد است. این ریشه گیاهی پرقدرت نیز خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند درمان خوبی برای درمان درد گوش باشد. می‌توانید آب زنجبیل را اطراف مجرای گوش خارجی بمالید.

همچنین می‌توانید با گرم کردن مقداری روغن خردل و افزودن زنجبیل رنده‌شده به آن روغن زنجبیل تهیه کنید. سپس مخلوط را صاف کرده و روی کانال خارجی گوش بمالید. به این نکته توجه داشته باشید که روغن زنجبیل را داخل گوش نریزید.

۳. کمپرس سرد یا گرم

کمپرس سرد را می‌توان با استفاده از کیسه یخ تهیه کرد. یک بسته یخ یا پد حرارتی را برداشته و به مدت ۱۰ دقیقه روی گوشی که درد دارد، قرار دهید.

۴. سرکه سیب

ترکیب سرکه سیب و آب دیگر درمان گوش درد است. این دو را به نسبت برابر مخلوط کنید و چند قطره از ترکیب حاصل را در گوش دچار مشکل بریزید و آن را با پنبه بپوشانید. سرکه سیب برای کاهش التهاب موثر است و خواص ضد باکتری هم دارد.

۵. روغن زیتون

مقداری روغن زیتون گرم کنید و دو سه قطره از آن را در گوش بریزید. این درمان گوش درد می‌تواند به تسکین درد شما کمک کند. روغن نباید بیش از حد گرم شود، زیرا ممکن است به لاله گوش آسیب برساند. قبل از استفاده از این دارو برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

منبع : خبرگزاری افغانستان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: