۰

احکام جدید پادشاه عربستان در جهت تقویت وهابیت

سلمان پادشاه عربستان سعودی با صدور احکام متعددی، دادگاه عالی این کشور و همچنین عالی ترین مقامات مذهبی و مشورتی آن را بازسازی کرد.
کد خبر: ۲۴۴۰۸۰
۱۱:۵۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سلمان پادشاه عربستان سعودی با صدور احکام متعددی، دادگاه عالی این کشور و همچنین عالی ترین مقامات مذهبی و مشورتی آن را بازسازی کرد.

روز یکشنبه ، پادشاه رئیس جدید دیوان عالی کشور ، خالد بن عبدالله اللحیدان را منصوب کرد. دادگاه به عنوان آخرین مرجعی عمل می کند که تصمیمات قانونی کشور باید با آن تصفیه شود.

اینها شامل تصمیماتی است كه توسط دادگاه جنایی تخصصی سعودی كه پرونده های مربوط به تروریسم آن را اجرا می كند ، اتخاذ شده است. بسیاری از ارگان های برجسته بین المللی و معتبر می گویند که این پرونده ها بیشتر علیه مخالفان و منتقدان خانواده سلطنتی تشکیل شده است.

پادشاه همچنین با انتصاب 20 نفر به این شورا دستور اصلاح شورای علمای ارشد ، ارگان عالی مذهبی را داد.

این شورا وهابیت ، ایدئولوژی غالب عربستان سعودی را تقویت می کند. رئیس آن عبدالعزیز الشیخ است که به دلیل احکام جنجالی بارها در رسانه ها مورد تمسخر قرار گرفته است.

در همین حال ، پادشاه 150 عضو را به شورای شورا ، عالی ترین نهاد مشورتی عربستان منصوب کرد که قرار است این هفته دوره جدیدی را برای مدت چهار سال تجدید شود.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: