۰

آل خلیفه از مداوای زندانیان شیعه خودداری می‌کند

گزارش شده است که وضعیت سلامتی حسن مشایمه دبیرکل جنبش الحق بحرینی یکی از گروه های مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین ، به دلیل بی توجهی و کمبود امکانات پزشکی درمانی در زندانم وخیم است.
کد خبر: ۲۴۳۹۶۱
۱۱:۲۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وضعیت سلامتی حسن مشایمه دبیرکل جنبش الحق بحرینی یکی از گروه های مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین ، به دلیل بی توجهی و کمبود امکانات پزشکی درمانی در زندانم وخیم است.

علی مشایمه، پسر این فعال برجسته بحرینی ، ادعاهای وزارت کشور بحرین مبنی بر دریافت پدرش از کلیه حقوق تعیین شده برای زندانیان از جمله مراقبت های بهداشتی کامل را به طور کامل رد کرد.

وی اخیراً به بخش اورژانس در بیمارستان نظامی منتقل شد و پس از حدود 6 ساعت به زندان بازگشت. او طی چند هفته اخیر چند بار به خاطر کمبود امکانات پزشکی در آستانه مرگ قرار گرفته است.

علی مشایما تاکید کرد که پدرش دچار بیماری های زمینه ای مثل دیابت است و به خاطر کرونا در معرض خطر قرار دارد. به گفته پسر این فعال سیاسی پدرش روزانه قرص های دیابت مصرف می کند در زندان هیچ امکانی برای او در دسترس نیست.

پارلمان بحرین دادگاه غیرنظامیان را در دادگاه های نظامی در تاریخ 5 مارس 2017 تصویب کرد. این اقدام با محکومیت گسترده نهادهای حقوق بشری و فعالان روبرو شد و به عنوان تحمیل یک قانون نظامی اعلام نشده در سراسر کشور توصیف شد.

کشور بحرین طی 9 سال گذشته شاهد اعتراضات ضد رژیم آل خلیفه از سوی شیعیان بوده است. خواسته اصلی سرنگونی رژیم آل خلیفه و استقرار نظامی عادلانه و قاطع به نمایندگی از همه اتباع بحرین بوده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: