۰
ولایتی:

حضور تروریست‌های وهابی در شمال مرزهای ایران ناکام خواهد ماند

مشاور مقام رهبری در امور بین‌الملل گفت: فرمایشات رهبر انقلاب، فصل‌الخطاب مواضع ایران و اصول راهبردی درباره منطقه قفقاز است که باید به‌طور کامل عملی شود.
کد خبر: ۲۴۳۹۲۰
۱۶:۳۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مشاور مقام رهبری در امور بین‌الملل گفت: فرمایشات رهبر انقلاب، فصل‌الخطاب مواضع ایران و اصول راهبردی درباره منطقه قفقاز است که باید به‌طور کامل عملی شود.

علی اکبر ولایتی امروز در وبینار جهانی پیروان اهل بیت (ع) شرکت کرد و در سخنرانی خود در این وبینار با اشاره به موضوع “بررسی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص قره‌باغ” گفت: این نشست به‌ طور مشترک میان مجمع جهانی بیداری اسلامی و جمعیت محبان اهل‌بیت (علیه السلام) برگزار می شود تا به بررسی مسایل قفقاز و جنگ اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان با توجه به‌ دیدگاه های رهبر معظم انقلاب بپردازد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: کشور ایران با آذربایجان، ارمنستان و بخشی از خاک آذربایجان در نخجوان مرز مشترک دارد و هیچ کشوری در منطقه نیست که چنین ویژگی‌ای داشته باشد، بنابراین منطقی است ایران به‌عنوان همسایه آذربایجان و ارمنستان به موضوع به صورت جدی بپردازد و ورود نماید.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این خصوص تاکید فرمودند که بخش اشغال شده آذربایجان باید به این کشور بازگردانده شود و بازگشت این منطقه را به جمهوری آذربایجان که موفقیت بزرگی است، تبریک می‌گوییم ضمن آن که معظم له تأکید کردند مرزهای بین‌المللی نباید خدشه‌دار شود و معتقد هستند ریشه همه درگیری‌ها گسست ایجاد شده در مرزهای بین‌المللی است که باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این معتقدیم امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بدون امنیت و آرامش کشورهای همسایه امکان پذیر نخواهد بود.

ولایتی گفت: معتقدیم اگر جنگی در منطقه رخ دهد، باعث شهید شدن برادران آذری و دوستان ارمنی می‌شود که باید از آن جلوگیری شود و لذا باید کسانی که با این موضوع مرتبط هستند زودتر اقدام انجام می‌دادند تا حقوق حقه بازگردانده شود و این مساله به کشورهای خارج از منطقه ارتباطی نداشته و ایران در جهت ایجاد صلح عادلانه تلاش خواهد کرد.
مشاور مقام رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: شهرهای اشغال شده باید آزاد می‌شد و مردم آذربایجان این کار را انجام دادند و به آن‌ها تبریک می‌گوییم، زیرا ما با جمهوری آذربایجان ارتباط برادرانه، دوستانه، تاریخی و فرهنگی داریم.
ولایتی افزود: حضور تعدادی از تروریست‌های وهابی و تکفیری در میان آذری‌هایی که همواره محب و مدافع حرم اهل بیت(ع) هستند معنا ندارد و سابقه بسیار بدی در این زمینه دارند و لذا مردم آذربایجان خودشان می‌توانند کشورشان را آزاد کنند و حضور تروریست‌های وهابی در شمال مرزهای ایران ناکام خواهد ماند.
وی با بیان اینکه امنیت منطقه ضرورتی انکارناپذیر است، افزود: فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص قفقاز فصل‌الخطاب مواضع جمهوری اسلامی ایران در این منطقه و اصول راهبردی است و باید فرمایشات ایشان به‌طور کامل عملی شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: