۰

سیاستمدار سنگالی مدال افتخارش را به فرانسه پس داد

یکی از وزرای سابق سنگال در دفاع از پیامبر اکرم(ص) مدال افتخاری را که از فرانسه دریافت کرده بود به سفارت فرانسه در کشورش پس داد.
کد خبر: ۲۴۳۸۹۸
۱۴:۳۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «آمادو تیجان وون» سیاستمدار سنگالی و وزیر پیشین کابینه این کشور، ضمن پس فرستادن مدال افتخار (نشان شوالیه) خطاب به «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نوشت: به دلایل مقدس، مایه افتخار من نیست تا همین نشان شوالیه را با ساموئل پاتی، معلمی که تصاویر اهانت آمیز پیامبر را به دانش آموزان نشان داده بود، قسمت کنم.

وی رئیس جمهور فرانسه را به تلاش برای تبدیل کردن انسان های ماجراجو به قهرمان متهم کرد و افزود، نشان شوالیه فرانسه را در دفاع از پیامبر(ص) به سفارت فرانسه در داکار تحویل دادم.

تیجان وون که مدت زمانی سفیر کشورش در کانادا بود، تصرح کرد: وقتی این مدال را دریافت کرده بودم از اینکه توانستم به صف آنانی بپیوندم که فرانسه از آنان به نیکی یاد می کند، افتخار می کردم. آن زمان من این مدال را نماد برادری و مساوات می دانستم، اما دفاع از پیامبر(ص) برای من با اهمیت تر و مقدم تر از افتخاری موقت است، من مسلمانم و شبانه روز بارها به اسلامم شهادت می دهم، این شهادت است که به عملکرد روزانه هر مسلمانی معنی می بخشد.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: