۰

امضای ۱۰۰ نماینده پارلمان عراق برای برکناری الحلبوسی

یک نماینده پارلمان عراق از جمع‌آوری امضای ۱۰۰ تن از نمایندگان برای درخواست برکناری رئیس پارلمان این کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۸۷۸
۱۲:۳۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک نماینده پارلمان عراق از جمع‌آوری امضای ۱۰۰ تن از نمایندگان برای درخواست برکناری رئیس پارلمان این کشور خبر داد.

 احمد الجربا، عضو فراکسیون "المشروع العربی" در پارلمان عراق یکشنبه اعلام کرد که این فراکسیون تا سه روز آینده و پیش از برگزاری نشست پارلمان، تمامی امضاهای لازم برای برکناری محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور را جمع خواهد کرد.

وی در این باره گفت: تا این لحظه ۱۰۰ امضا جمع‌آوری شده است و هیچ یک از این امضا کنندگان از تصمیم‌شان درباره عزل الحلبوسی منصرف نشده‌اند.

الجربا ادامه داد: حد نصاب رأی لازم برای برکناری الحلبوسی ۱۱۰ رأی موافق است و فراکسیون المشروع العربی طی سه روز آینده می‌تواند به حد نصاب قانونی دست یابد و موفق به جمع‌آوری ۱۰ امضای باقی‌ مانده شود.

وی همچنین تصریح کرد: تعداد امضاهای باقی مانده تا پیش از برگزاری نشست آتی پارلمان جمع خواهد شد و به هیئت رئیسه پارلمان ارائه می‌شود و ریاست پارلمان طبق قانون نمی‌تواند با این درخواست مخالفت کند و باید اقدامات قانونی در این زمینه را انجام دهد.

محمد الحلبوسی سیاستمدار و رئیس کنونی پارلمان عراق است که با ۳۸ سال سن جوانترین رئیس پارلمان عراق در تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

پیشتر "احم الخالدی" نماینده عضو فراکسیون "بیاریق الخیر" گفته بود که پارلمان عراق در انجام وظیفه قانونی خود از زمان دولت عبدالمهدی، نخست‌وزیر سابق عراق تا کنون ناکام بوده است و در حیطه نظارت نیز، پارلمان تا کنون هیچ مسئول فاسدی را به پرس و جو نکشانده یا قوانینی که مانع فساد شود را تصویب نکرده است و بخش اصلی این اشکالات بر دوش محمد الحلبوسی است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: