۰

شاید یک تا دو سال آینده واکسن فایزر به ایران برسد

یک عضو ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه ایران برای پیش خرید واکسن کرونا مشکل ندارد و می توانیم از کشورهایی مانند چین و روسیه یا سایر کشورها این واکسن را پیش خرید بکنیم اظهار داشت: اما مسئله این است که هنوز هیچ واکسن تابیده شده‌ای نه در کمیته کشوری و نه در سازمان بهداشت جهانی وجود ندارد.وی همچنین می گوید: نیمه تعطیل شدن مشاغل و شهر می‌تواند در کنترل بیماری موثر باشد اما کافی نیست.
کد خبر: ۲۴۳۸۶۱
۱۱:۱۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک عضو ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه ایران برای پیش خرید واکسن کرونا مشکل ندارد و می توانیم از کشورهایی مانند چین و روسیه یا سایر کشورها این واکسن را پیش خرید بکنیم اظهار داشت: اما مسئله این است که هنوز هیچ واکسن تابیده شده‌ای نه در کمیته کشوری و نه در سازمان بهداشت جهانی وجود ندارد. وی همچنین می گوید: نیمه تعطیل شدن مشاغل و شهر می‌تواند در کنترل بیماری موثر باشد اما کافی نیست.

مشکلات زیادی بر سر راه رسیدن واکسن فایزر به ایران وجود دارد

ممکن است یک تا دو سال آینده واکسن فایزر به ایران برسد

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن فایزر که موفقیت‌ها آمیز بوده و خیلی از کشورها در حال پیش خرید آن هستند ایران نیز می تواند آن را پیشخرید کند؟ گفت: اگر پول داشته باشید هر واکسنی را به شما می دهند اما ایران نباشد، چرا که ایران تحت تحریم است و مشکلات دیگری بر سر راه رسیدن واکسن فایزر به ایران وجود دارد. این نکته را باید مد نظر قرار داشت که قرار نیست همه دنیا واکسن فایزر را بزنند. چرا که ۱۳ کارخانه دیگر در حال ساخت واکسن هستند و هنوز نه قیمت آن مشخص شده و نه سایر شرایط آن. ممکن است یک تا دو سال آینده واکسن به ایران برسد.

می‌گویند دارو تحریم نیست اما نمی‌توانیم پول واکسن را به شرکت مربوطه بدهیم

دکتر مردانی در مورد اینکه یعنی این دیر رسیدن واکسن به ایران به دلیل تحریم است؟تصریح کرد: تحریم تنها یکی از مشکلات است. البته می‌گویند دارو تحریم نیست اما نمی‌توانیم پول واکسن را به آن شرکت بدهیم و نتیجه آن می شود که واکسن آنفولانزا در کشور در دسترس همگان قرار نمی‌گیرد.

مردم نباید این امیدواری را پیدا بکنند که واکسن پیدا شده و پروتکل ها را رعایت نکنند

وی افزود: ما برای پیش خرید واکسن مشکل نداریم و می توانیم از کشورهایی مانند چین و روسیه یا سایر کشورها این واکسن را پیش خرید بکنیم اما مسئله این است که هنوز هیچ واکسن تابیده شده‌ای نه در کمیته کشوری و نه در سازمان بهداشت جهانی وجود ندارد. مردم نباید این امیدواری را پیدا بکنند که واکسن پیدا شده و حالا چون یک آزمایش واکسن ۹۰ درصد موفقیت آمیز بوده می توانند به شمال بروند و پروتکل ها را رعایت نکنند.

با تعطیلی شهرها کرونا مهار نمی‌شود اما می‌تواند موجب روند رو به تظاهرات بیماری را کاهش دهد

نیمه تعطیل شدن مشاغل و شهر می‌تواند در کنترل بیماری موثر باشد اما کافی نیست

این عضو ستاد مبارزه با کرونا در مورد اینکه آیا با تعطیلی کامل تهران طی دو یا سه هفته می‌توان شاهد بهبود اوضاع بود؟ گفت: با تعطیلی شهرها کرونا مهار نمی‌شود اما می‌تواند موجب روند رو به تظاهرات بیماری را کاهش دهد و سبب سیر نزولی شدن آن شود. هر عاملی که بتواند از تجمعات جلوگیری بکند و گردش ویروس را تشدید نکند می‌تواند موجب کنترل بیماری شود و موثر باشد، نیمه تعطیل شدن مشاغل و شهر می‌تواند در کنترل بیماری موثر باشد اما کافی نیست.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: