۰

تقویت سیستم ایمنی و سلامت ریه با 6 میوه زمستانی

انار میوه ای آبدار و خوشمزه است که منبعی عالی برای مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عوامل بیماری‌زا از جمله ویروس ها کمک کند. فواید ویتامین C بر هیچ کس پوشیده نیست. این یکی از مواد مغذی سالم و مفید است که به مبارزه با مولکول های مضر رادیکال آزاد، مدیریت سلامت قلب و دیابت، و تقویت سلامت پوست کمک می کند. افزون بر این، مصرف روزانه ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند که این مورد به ویژه در حال حاضر که با همه گیری بیماری کووید-19 در جهان مواجه هستیم و تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه اصلی کارشناسان است، اهمیت دارد.
کد خبر: ۲۴۳۸۵۱
۱۰:۳۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: یک سیستم ایمنی قوی و کارآمد می تواند به پیشگیری از مشکلات تنفسی - یکی از علائم اصلی کووید-19 - کمک کند. مطالعه ای جدید که در نشریه Nutrients منتشر شد، نشان داد که ویتامین C ممکن است به بهبود شرایط برخی افراد مبتلا به کروناویروس جدید کمک کند.

افزون بر پیشگیری از مشکلات تنفسی، ویتامین C به عنوان یک تقویت کننده سلامت کلی ریه شناخته می شود. مطالعه ای دیگر که در نشریه the European Respiratory Journal منتشر شد، نشان داد که ویتامین C ممکن است دارای آثار ضد التهاب بر ریه باشد. چندین مطالعه دیگر نیز ارتباط بین ویتامین C و کاهش خطرات فیبروز ریه، سرطان ریه و موارد دیگر را نشان داده اند.

با در نظر گرفتن این موارد، در ادامه با شش میوه زمستانی که منبع خوبی برای ویتامین C هستند، بیشتر آشنا می شویم.
پرتقال

پرتقال یکی از محبوب‌ترین میوه های جهان و از مواد غذایی مغذی زمستانی است. جدا از عطر و طعم خوب این میوه، محتوای مواد مغذی آن چیزی است که پرتقال را به یکی از میوه های محبوب جهان تبدیل کرده است. پرتقال یک منبع خوب برای دریافت ویتامین C، ویتامین A، فیبر و آنتی اکسیدان های مختلف است که به تقویت سیستم ایمنی، سلامت روده و موارد دیگر کمک می کنند. یک پرتقال اندازه متوسط می تواند 70 میلی گرم ویتامین C و 14 میکروگرم ویتامین A ارائه کند.
انار

انار میوه ای آبدار و خوشمزه است که منبعی عالی برای مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عوامل بیماری‌زا از جمله ویروس ها کمک کند. یک فنجان (174 گرم) انار می تواند 7 گرم فیبر و 30 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تامین کند.
توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین های مختلف، فیبر، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و فاقد کلسترول و چربی است و همچنین کالری کمی دارد. محتوای مواد مغذی توت فرنگی از جمله ویتامین C می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. یک فنجان (166 گرم) توت فرنگی تازه حاوی 97.60 میلی گرم ویتامین C است و همچنین آنتی اکسیدان های مختلف مانند آنتیوسیانین ها، اسید الاژیک، کوئرستین و کائمپفرول را ارائه می کند.
کیوی

کیوی یکی دیگر از میوه های مغذی زمستانی است. طبق اطلاعات وزارت کشاورزی آمریکا، 100 گرم کیوی حاوی 92.7 میلی گرم ویتامین C است. همچنین، این میوه منبع خوبی برای ویتامین های E، K، فولات و پتاسیم است. کیوی حاوی آنتی اکسیدان های مختلف و منبع خوبی برای فیبر نیز محسوب می شود.
گواوا

گواوا یک میوه مغذی، سالم و سرشار از مواد مغذی مهم است. طبق اطلاعات وزارت کشاوری آمریکا، 100 گرم از میوه خام گواوا حاوی 228 میلی گرم ویتامین C و 624 واحد بین الملی ویتامین A است که می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک کنند. همچنین، این میوه منبع خوبی برای فیبر (5.4 گرم در 100 گرم از میوه) است.
انگور

جدا از عطر و طعم خوب انگور، این ماده غذایی به واسطه محتوای مواد مغذی خود که در تقویت سیستم ایمنی و کمک به دفع سموم از بدن نقش دارند، شناخته شده است. یک فنجان (151 گرم) انگور قرمز یا سبز حاوی 27 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای ویتامین C و ترکیبات آنتی اکسیدانی گیاهی مختلف است که به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر کمک می کنند.

منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: