۰

امارات به رهبری پروژه های ایجاد ناامنی در مراکش متهم شد

رئیس جنبش صلح؛ بزرگترین حزب اسلامی الجزایر، امارات را به رهبری پروژه های ایجاد ناامنی در مراکش متهم کرد.
کد خبر: ۲۴۳۷۶۶
۱۱:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس جنبش صلح؛ بزرگترین حزب اسلامی الجزایر، امارات را به رهبری پروژه های ایجاد ناامنی در مراکش متهم کرد.

عبدالرزاق مقری، رئیس این جنبش در واکنش به بحران الکرکرات واقع در مرزهای مشترک مراکش و موریتانی در صفحه فیس بوک خود نوشت: امارات در شهر العیون (یکی از شهرهای صحرای غربی منطقهٔ تحت اداره کشور مراکش) است، هر جا امارات باشد بحران ها پیچیده می شود، خون ها جاری می شود.

نیروهای جبهه پولیساریو در صحرای غربی از ۲۱ اکتبر مانع از عبور کامیون های مراکش از طریق گذرگاه الکرکرات به مقصد موریتانی می‌شوند.

چهارم نوامبر امارات به عنوان اولین کشور عربی کنسولگری خود را در شهر العیون؛ بزرگترین شهر منطقه مورد مناقشه صحرای مراکش میان این کشور و جبهه پولیساریو افتتاح کرد.

در ادامه این ممانعت های جبهه پولیساریو از تردد کامیون ها در کریدور الکرکرات روز جمعه وزارت خارجه مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشورش برای توقف اقدامات تحریک آمیز و غیر قابل قبول جبهه پولیساریو در الکرکرات وارد عمل شده است. ارتش مراکش هم با صدور بیانیه‌ای از ایجاد یک کمربند امنیتی برای تضمین امنیت کالاها و افراد خبر داد و اعلام کرد، امنیت در کریدور الکرکرات برقرار شد.

امارات هم در بیانیه ای از اقدام مراکش برای توقف اقدامات تحریک آمیز پولیساریو در منطقه الکرکرات حمایت کرد.

مقری در ادامه نوشت: نباید این عقیده در الجزایر وجود داشته باشد که وقتی حاکمان امارات بساط خود را در مراکش پهن می کنند و در یک مشکل پیچیده میان دو کشور همسایه (الجزایر و مراکش) وارد می شوند، این دو کشور روزی به توافق خواهند رسید.

وی نوشت: حاکمان امارات ضعیف تر از آن هستند که با الجزایر رو در رو شوند، آنها این کار را در قالب پروژه صهیونیستی مورد حمایت آمریکا و فرانسه با هدف اخاذی از الجزایر و زیر سلطه قرار دادن این کشور انجام می دهند.

جبهه پولیساریو روز شنبه اعلام کرد، دیگر به توافقنامه آتش بس میان خود و مراکش که در سال ۱۹۹۱ زیر نظر سازمان ملل امضا کردند، پایبند نیست.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: