۰

جزئیات محدودیت‌‌های جدید کرونایی از آذرماه اعلام شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات محدودیت‌‌های جدید کرونایی از یکم آذرماه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۴۳۷۳۰
۰۹:۰۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات محدودیت‌‌های جدید کرونایی از یکم آذرماه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا را تشریح کرد.

دکتر «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد با حضور ریاست جمهوری گفت: مباحث مختلفی مطرح شد و همان‌‌طور که مردم می‌دانند با شروع شدن فصل سرما میزان شیوع بیماری به‌صورت شتابدار در حال بالا رفتن است و در اروپا در برخی کشورها میزان مرگ‌ومیرها به هزار نفر رسیده و آمار مبتلایان در یک روز در آمریکا به 180 هزار نفر رسیده است و میزان مرگ‌ومیر و ابتلا در کشور ما افزایش داشته است.

وی گفت: میزان تست‌ها در کشور ما به 40 هزار تست در روز رسیده است، در جلسه بر رعایت پروتکل‌ها تأکید زیادی شد و خدمات الکترونیک باید توسعه یابد، همان‌طور که در اردیبهشت و فروردین این تجربه داشتیم و توانستیم بیماری را کنترل کنیم؛ تأکید شده است همه دستگاه‌ها کمک کنند.

رئیسی با بیان این‌که هرگاه رعایت پروتکل‌ها دچار اختلال می‌شود و تجمعات و سفرها شکل می‌گیرد میزان ورودی بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد، گفت: سه هفته پیش ابتدا در 43 شهرستان و سپس در 46 شهرستان محدودیت‌های جدیدی را اعمال کردیم که بسیار کارساز بودند و به همین دلیل امروز، طرح جامعی آماده شد و مورد بررسی قرار گرفت که یک طرح پویاست و بر اساس شاخص‌‌های وزارت بهداشت که بر اساس بار بیماری و میزان بستری بیماران است، سه سطح هشدار تعریف کردیم؛ سطح هشدار 3 شهرهای قرمز، سطح هشدار 2 شهرهای نارنجی و سطح هشدار یک شهرهای زرد کشور هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این سطح هشدار، متناسب با هر وضعیت محدودیت‌هایی اعمال می‌شود و حدود دو هفته زمان لازم است تا بررسی کنیم که نیاز به تمدید یا تشدید محدودیت وجود دارد یا نیاز به تسهیل محدودیت‌ها است.

رئیسی با بیان اینکه هدف اصلی تعطیلی کسب‌وکار مردم نیست، تصریح کرد: گاهی مجبوریم به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها اعمال محدودیت کنیم، اگر شهرستانی در وضعیت هشدار سطح سه قرار بگیرد، به‌جز مشاغل ضروری که سلامت و امنیت مردم را تأمین می‌کند بقیه مشاغل تعطیل خواهند شد؛ ما بر اساس ارزیابی اولیه‌ای که انجام دادیم، دیدیم بیش از 100 شهر از جمله تهران و اکثر مراکز استان‌‌ها، مشمول این وضعیت هستند؛ 150 شهر در سطح 2 و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و 155 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در سطح شغلی چهار برای آنها محدودیت ایجاد می‌شود.

وی افزود: محدودیت‌ها شامل مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خواهد بود. در سطوح هشدار قرمز، نارنجی و زرد، آموزش‌‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و مدارس و دانشگاه‌‌ها غیرحضوری خواهند بود و مراسم مذهبی و فرهنگی فعلاً به‌مدت دو هفته محدودیت می‌‌شوند. در ارتباط با کارکنان نیز تصمیم‌گیری‌هایی شده است، اگر سطح هشدار 3 وجود داشته باشد، یک‌سوم کارکنان در ادارات حضور خواهند یافت؛ در سطح نارنجی نیمی از کارکنان حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دوسوم حضور خواهند یافت و مسئولان ادارات اعلام خواهند کرد که چه‌تعداد از کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: محدودیت بعدی، در ارتباط با ترددهاست؛ محدودیت در تردد مربوط به مناطق قرمز و نارنجی است، خودروهای بومی این شهرستان‌ها نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند و بالعکس.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: زمان اجرای این طرح، از یکم آذر ماه در سطح کشور است و این یک هفته باقیمانده نیز، اطلاع‌رسانی به مردم صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: