۰
متخصص مراقبت‌های ویژه مطرح کرد:

مصرف خودسرانه آسپرین برای درمان کرونا ممنوع

شجاعی گفت: یکی از مشکلات اصلی در مبتلایان به کرونا مصرف خودسرانه دارو‌ها است که باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۳۷۰۶
۱۵:۵۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: پوریا شجاعی، متخصص مراقبت‌های ویژه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا و اینکه برخی از افراد و مبتلایان به این بیماری تصور می‌کنند، که استفاده از آسپرین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است، اما مصرف خودسرانه آسپرین می‌تواند خطرناک باشد.

او با اشاره به اینکه قرص آسپرین نیز در بیماران باید با احتیاط مصرف شود، گفت: مصرف خودسرانه آسپرین می‌تواند خطرناک باشد و حتما این دارو نیز باید با تجویز پزشک استفاده شود و استفاده از این دارو در افراد سالمند چنانچه با صلاحدید و تجویز پزشک باشد، باید در دوران اپیدمی کرونا هم استمرار داشته باشد.

شجاعی با اشاره به اینکه ویتامین C مورد نیاز بدن را می‌توان از طریق مواد غذایی تامین کرد، ادامه داد: برای پیشگیری و درمان کرونا، بهتر است از منابع طبیعی و غذا‌هایی که منبع غنی ویتامین C هستند، استفاده شود. همچنین افرادی که تغذیه مناسبی دارند نیازی به مصرف مکمل‌های دارویی این ویتامین ندارند.

او افزود: مبتلایان به کرونا در دوران بیماری بهتر است از قرص‌های جوشان ۵۰۰ استفاده کنند و افرادی که دارای کمبود ویتامین C در بدن هستند هم می‌توانند از مکمل‌های گوناگون استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره موضوع ورود داروی درمان معده به شیوه درمانی برای کرونا ویروس، گفت: مطالعاتی هم در ایران و هم در دنیا در زمینه درمان سرپایی بیماران با دیگر دارو‌ها همانند فاموتیدین و ملاتونین انجام شده است بنابراین استفاده از این دارو در زمان ابتلا به بیماری هیچ منعی ندارد.
جان باختن۴۰ هزار و ۵۸۲ نفر تاکنون به علت ابتلا به ویروس کرونا

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور ۷۳۸ هزار و ۳۲۲ نفر است.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان به علت بیماری خطرناک کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: