۰

درخواست فعالان حقوق بشری برای بازگرداندن تابعیت معترضان بحرینی

جمعی از فعالان بین‌المللی حقوق بشری، استفاده ابزاری حکومت بحرین از لغو تابعیت برای سرکوب اعتراضات در این کشور را محکوم کردند و بازگرداندن سلب تابعیت معترضان بحرینی را خواستار شدند.
کد خبر: ۲۴۳۶۹۵
۱۴:۵۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جمعی از فعالان بین‌المللی حقوق بشری، استفاده ابزاری حکومت بحرین از لغو تابعیت برای سرکوب اعتراضات در این کشور را محکوم کردند و بازگرداندن سلب تابعیت معترضان بحرینی را خواستار شدند.

 نشست مجازی «تابعیت در بحرین، حق یا امتیاز»، دیروز، ۲۲ آبان‌ماه به همت «سازمان آمریکایی‌ها به خاطر دموکراسی و حقوق بشر» در بحرین و به مناسبت هشتمین سالروز سلب تابعین ۳۱ معترض بحرینی پس از انقلاب ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی برگزار شد.


حسین عبدالله، مدیر اجرایی سازمان آمریکایی‌ها به خاطر دموکراسی و حقوق بشر در بحرین در این نشست گفت: مقامات بحرین تابعیت او و برخی مخالفان دیگر را در زمان انتخابات آمریکا سلب کردند.

وی افزود: اجداد من هیچ سرزمینی جز بحرین نمی‌شناختند و مقامات حاکم در بحرین به دلیل مخالفت من با این دولت، تصمیم گرفتند تابعیت من را سلب کنند.

حسین عبدالله گفت: دولت بحرین تاکنون صدها فعال حقوقی و سیاسی را سلب تابعیت کرده است که بسیاری از آن‌ها بدون کشور مانده‌اند.

عبدالغنی الخنجر، از فعالان برجسته بحرینی نیز که تابعیتش سلب شده است، در این نشست مجازی گفت: حاکمیت بحرین از این اقدام به‌عنوان ابزاری برای مرعوب کردن فعالان و خانواده‌هایشان سوءاستفاده و آن‌ها را از حقوق مدنی و سیاسی محروم می‌کند.

وی افزود: حکومت بحرین همچنین، از این اقدام به مثابه ابزاری فرقه‌ای علیه اکثریت شیعه و برای سرکوب معترضان سوءاستفاده می‌کند.

«زهرا البرازی»، از دیگر فعالان بحرینی سلب تابعیت شده نیز تأکید کرد: سلب تابعیت افراد در کشورهایی مانند بحرین خلاف قوانین بین‌المللی است و این اقدام روشی برای ساکت کردن مخالفان است.

«منی بن غرجة»، از دیگر فعالان حقوق بشری نیز با تأکید بر این که تابعیت حقی برای همه بشریت است، بر ضرورت تدوین طرحی اضطراری به منظور حمایت مالی از افراد بی‌تابعیت و همچنین تلاش برای جلوگیری از این اقدام توسط كشورهایی كه آن را اجرا می‌كنند، تأكید كرد.

کورتنی رادش، مدیر کمیته حفاظت از خبرنگاران نیز در این نشست بیان کرد: خبرنگاران و بلاگرهای زیادی در بحرین هستند که زندانی شده‌اند و از دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی کافی محروم شده‌اند و این مشکل سال‌هاست که وجود دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: